Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Romský časopis Amaro Gendalos je i na stáncích, vzrostl mu náklad

Externí autor8. 4. 2002

Nejen poštou na objednávku, ale už i na stáncích by měl být k dostání romský měsíčník Amaro Gendalos. Jeho tvůrcům se letos podařilo zvýšit náklad ze 1400 na 3000 výtisků, sdělila šéfredaktorka tohoto magazínu Jarmila Balážová. Podle ní je časopis určen nejen Romům, ale i lidem, kteří chtějí poznat zvyky, názory a kulturu romské menšiny.
“Těmito novými informacemi, které bohužel běžně v jiných médiích nenajdeme, získá čtenář další pohled na problematiku, tolik diskutovanou a ožehavou,” uvedla Balážová.
Časopis si klade za cíl nabídnout zájemcům aktuální informace o dění v romské komunitě, seznamovat většinovou společnost s historií i současností romského národa a umožnit tak lepší vzájemné poznání a pochopení. Periodikum neobsahuje jen články v češtině, ale i texty v romštině. Redaktoři se tak snaží udržet a rozvíjet psanou podobu tohoto jazyka.
Amaro Gendalos vychází od roku 1997. Letos ho podle Balážové podpořila česká vláda téměř dvěma milióny korun. Na barevné periodikum s 28 stranami, které mezinárodní konference romských novinářů prohlásila loni nejlepším romským časopisem, přispívá i EU z programu Phare. “Jako dárek přidáme nyní čtenářům každé tři měsíce 12 stránek příloh, které mohou posloužit i ve školách,” řekla šéfredaktorka. Podle ní budou přílohy obsahovat profily romských i neromských osobností, věnujících se výtvarnému umění, divadlu či literatuře.
V ČR nyní vycházejí kromě Amaro Gendalos ještě tři romská periodika – čtrnáctideník Romano Hangos a měsíčníky Romano Kurko a Kereka. Nečtou je jen Romové, ale také pracovníci neziskových organizací nebo úřadů.

-čtk-

×

Akcionáři stále hledají možnost záchrany Kircha

Starší článek

Škoda rozhodne o reklamní agentuře koncem dubna

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více