Rádia v ČR poslouchá denně alespoň pět minut 69,9 procenta lidí

4. 4. 2002 09:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rozhlasové stanice v České republice denně osloví alespoň na pět minut 5,96 miliónu lidí, což je 69,9 procenta populace od 12 do 79 let. Vyplývá to z analýzy, kterou na základě výsledků Mediaprojektu zpracovala společnost ArboMedia. Ta prodává reklamní čas Českého rozhlasu.
Analýza naznačuje, že se ve druhém loňském pololetí zpomalil pokles počtu lidí, kteří denně rádio poslouchají. Za posledního půl roku se tento počet snížil o 107 tisíc osob, když od roku 2000 to bylo 446 tisíc lidí.
Týdenní zásah populace je poměrně stabilní a ve druhém pololetí loňského roku byl na úrovni 7,561 miliónu osob. Nejvyšší zájem o rozhlasové vysílání je i nadále v ranních a dopoledních hodinách. Naopak odpolední vrchol poslechovosti je méně výrazný než v předchozích letech.
Celoplošné stanice se na trhu podílejí 47,85 procenta. Denně je alespoň pět minut poslouchá 3,3 miliónu lidí. Regionální stanice mají 3,4 miliónu každodenních posluchačů, což představuje 51,85 procenta trhu. Regionální a lokální stanice však oproti prvnímu pololetí ztratily 72 tisíc posluchačů.
Čtyři celoplošné a osm regionálních veřejnoprávních stanic si udržuje více než čtvrtinový podíl na celkové poslechovosti. Soukromé stanice mají 73,1 procenta trhu.
Dlouhodobě nejposlouchanější stanicí je ČRo1 Radiožurnál, který má více než milión posluchačů denně. Rádio Impuls s druhým nejvyšším počtem posluchačů (979 tisíc) předstihlo loni Frekvenci 1. Ta je třetí s 749 tisíci posluchači. Největší podíl na poslechovosti, kromě počtu posluchačů jej ovlivňuje také doba trávená poslechem, mají Rádio Impuls (13,4 procenta), Radiožurnál (12,2 procenta) a Frekvence 1 s 9,5 procenta.
Jedničkou mezi regionálními stanicemi je s výrazným náskokem Rádio Blaník s 347 tisíci posluchači, následuje Country Rádio se 152 tisíci a ČRo Brno se 142 tisíci posluchači.
Denně poslouchá rádio nepatrně vyšší množství mužů než žen. Mezi muži vede Radiožurnál, mezi ženami Rádio Impuls. S rostoucím vzděláním posluchačů se zvyšuje také zájem o informační formát rádia. Ve velkých městech vede Radiožurnál. Ve středních obcích je pozice Radiožurnálu a Rádia Impuls vyrovnaná a v malých městech již vede Rádio Impuls. Rádio Impuls je nejposlouchanější u řadových zaměstnanců a podnikatelů, zatímco vedoucí pracovníci poslouchají spíše Radiožurnál.

-kol-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.