Vnitro představilo novou webovou stránku věnovanou uprchlíkům

4. 4. 2002 09:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nové webové stránky věnované situaci uprchlíků v České republice představilo ministerstvo vnitra. Vedle obecných údajů o uprchlických zařízeních v ČR bude mezi nejcennější informace patřit přehledný systém přijímání uprchlíků, řekla novinářům ředitelka Správy uprchlických zařízení ministerstva Miluše Dohnalová.
Dodala, že na stránkách budou i odkazy na konkrétní situace, do nichž se mohou azylanti během přijímací procedury dostat. Stránky jsou přístupné na adrese www.mvcr.cz.
Vnitro na nich bude uveřejňovat i jednotlivé speciální programy, kterých mohou uprchlíci využít. Chybět nebudou ani adresy jednotlivých azylových zařízení s kontakty na konkrétní lidi, upřesnila Dohnalová. Azylanti jistě ocení i seznamy lékařů a lékáren, které spolupracují s vnitrem a Správou uprchlických zařízení a kde se mohou bezplatně hlásit.
„Stránky jsou určeny všem – široké laické veřejnosti, odborníkům z nevládních organizací, středních a vysokých škol, ale také našim klientům, kteří pobývají v soukromí a potřebují mít informace. Bude to náš komunikační kanál s touto částí klientely,“ řekla Dohnalová.
Na tvorbě webu spolupracovalo vnitro s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity v Brně, s níž má i nejdelší smlouvu o spolupráci. „Naši studenti začali spolupracovat s uprchlickými tábory napřed jen na půdě výtvarných dílen. Dnes zde provozují své odborné praxe a mnozí v nich zůstávají pracovat i po ukončení studia,“ řekl Petr Kamenický z univerzity.
V loňské roce žádalo v ČR o azyl 18.000 uprchlíků. Dnes je v přímé péči Správy uprchlických zařízení asi 3000 lidí, z nichž 60 procent tvoří muži. Nejvíce uprchlíků přichází z bývalých států Sovětského svazu a Vietnamu.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.