Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Odpůrci kouření připravili petici za zákaz tabákové reklamy

Externí autor4. 4. 2002

Odpůrci kouření nevzdávají svůj boj za zákaz tabákové reklamy. Ve sněmovně včera představili petici, která má podpořit jejich snahu prosadit takový zákaz do české legislativy. Iniciátory petice jsou mimo jiné lidovecký poslanec Josef Janeček, předseda České lékařské společnosti Jana Evangelisty Purkyně Jaroslav Blahoš a Eva Králíková z 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy.
Janeček věří, že petici podpoří například lékařská veřejnost a různé mládežnické organizace. Právě na děti a mládež se podle něj tabáková reklama zaměřuje nejčastěji. “Naprostá většina kuřáků v České republice začíná kouřit před 18. rokem věku,” uvedl poslanec. Janeček je spolu s dalším lidovcem Vilémem Holáněm autorem návrhu zakázat tabákovou reklamu. Nevzdává se naděje, že sněmovna tuto novelu ještě před volbami schválí. “Je to souboj rozumu a peněz. Rozum jednou zvítězí,” řekl.
Lidovci se o takový zákaz pokoušeli nedávno, parlament však tento druh reklamy omezil v příslušném zákonu jen částečně.
Také Blahoš dnes na tiskové konferenci uvedl, že se tato iniciativa nesmí vzdát, protože je ve prospěch “zdraví národa”. Tabákovou reklamu kritizoval i přítomný Delon Human ze Světové lékařské asociace, který poukázal na souvislost mezi zákazem tabákové reklamy a snížením počtu kuřáků.
“Chceme zamezit manipulování našimi dětmi. Proto my, níže podepsaní občané, vyzýváme členy sněmovny a Senátu, aby podpořili návrh legislativní úpravy zákazu reklamy na tabákové výrobky,” píše se v petici. Uvádí rovněž, že mezi 15. a 18. rokem kouří 40 až 50 procent dospívajících a že v ČR ročně na následky kouření zemře 22.000 lidí.

-čtk-

×

Le Monde bude přinášet výběr z The New York Times

Starší článek

Pořad ČT Hodina pravdy získal dvě ceny na festivalu v Remeši

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více