Rada pro vysílání schválila zprávu o vyváženosti televizí
Celoplošné televizní stanice ve svém vysílání od 1. července 2001 do 31. ledna 2002 daly politickým stranám vyvážený prostor. Vyplývá to ze zprávy pro sněmovnu o vyváženosti a nestrannosti zpravodajství a publicistiky celoplošných stanic, kterou včera schválila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.
Zpráva odděleně hodnotí publicistické pořady celoplošných televizí a informuje o strukturální analýze zpravodajských pořadů, kterou vypracovala agentura InnoVatio. Materiál si vyžádala parlamentní stálá komise pro sdělovací prostředky, která by se jím měla zabývat příští týden.
U publicistických pořadů rada sledovala především to, kdo do nich byl zván, méně podstatné pak bylo, nakolik se v diskusi dokázal prosadit. Rada konstatovala, že stanoveným kritériím zcela nevyhověl žádný z provozovatelů, nejvyváženější je televize Nova, nejméně vyvážená Česká televize, která v publicistice nadhodnocovala strany někdejší čtyřkoalice.
“V České republice se televize pohybují někde mezi modelem britským paritním – což je třeba zastoupení ČSSD a ODS na Primě – a francouzským, kterému se například blíží zastoupení sociální demokracie na Nově. Francouzský model je třetinový: jedna třetina vláda, jedna třetina strana u moci a jedna třetina opozice,” vysvětlil mluvčí rady Pavel Barák. Rada za obraz reálného vlivu politických stran považuje procentuální podíl jejich zastoupení ve sněmovně.
Nejvíce neutrální byly podle InnoVatia zpravodajské relace ČT. “Informace o politických stranách ve zpravodajství jsou v globálu víceméně neutrální,” poznamenal mluvčí rady. Negativní hodnocení politických stran se objevuje většinou z úst jejich politických oponentů.
ODS byla například nejméně negativně zobrazena v pořadu ČT “21” a v Televizních novinách na Nově, nejhůře v těchto pořadech naopak skončila KDU-ČSL. “Závěrem lze říci, že všechny celoplošné stanice vytvořily politickým stranám zastoupeným ve sněmovně rovný prostor pro vyjádření názorů vlastními slovy,” uzavřel mluvčí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
-čtk-
Podobné zprávy

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
