Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Rada pro vysílání schválila zprávu o vyváženosti televizí

Externí autor3. 4. 2002

Celoplošné televizní stanice ve svém vysílání od 1. července 2001 do 31. ledna 2002 daly politickým stranám vyvážený prostor. Vyplývá to ze zprávy pro sněmovnu o vyváženosti a nestrannosti zpravodajství a publicistiky celoplošných stanic, kterou včera schválila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.
Zpráva odděleně hodnotí publicistické pořady celoplošných televizí a informuje o strukturální analýze zpravodajských pořadů, kterou vypracovala agentura InnoVatio. Materiál si vyžádala parlamentní stálá komise pro sdělovací prostředky, která by se jím měla zabývat příští týden.
U publicistických pořadů rada sledovala především to, kdo do nich byl zván, méně podstatné pak bylo, nakolik se v diskusi dokázal prosadit. Rada konstatovala, že stanoveným kritériím zcela nevyhověl žádný z provozovatelů, nejvyváženější je televize Nova, nejméně vyvážená Česká televize, která v publicistice nadhodnocovala strany někdejší čtyřkoalice.
“V České republice se televize pohybují někde mezi modelem britským paritním – což je třeba zastoupení ČSSD a ODS na Primě – a francouzským, kterému se například blíží zastoupení sociální demokracie na Nově. Francouzský model je třetinový: jedna třetina vláda, jedna třetina strana u moci a jedna třetina opozice,” vysvětlil mluvčí rady Pavel Barák. Rada za obraz reálného vlivu politických stran považuje procentuální podíl jejich zastoupení ve sněmovně.
Nejvíce neutrální byly podle InnoVatia zpravodajské relace ČT. “Informace o politických stranách ve zpravodajství jsou v globálu víceméně neutrální,” poznamenal mluvčí rady. Negativní hodnocení politických stran se objevuje většinou z úst jejich politických oponentů.
ODS byla například nejméně negativně zobrazena v pořadu ČT “21” a v Televizních novinách na Nově, nejhůře v těchto pořadech naopak skončila KDU-ČSL. “Závěrem lze říci, že všechny celoplošné stanice vytvořily politickým stranám zastoupeným ve sněmovně rovný prostor pro vyjádření názorů vlastními slovy,” uzavřel mluvčí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

-čtk-

×

AOL Time Warner dnes nabídne dluhopisy za čtyři miliardy dolarů

Starší článek

Le Monde bude přinášet výběr z The New York Times

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více