Nizozemský reklamní a módní fotograf vystavuje v Praze

3. 4. 2002 09:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Modelky Ivu Kubelkovou a Ivanu Christovou i prezidentovu manželku Dagmar Havlovou mohou lidé poznat na snímcích špičkového nizozemského reklamího a módního fotografa Ronalda Vincenta Schmetse, jehož výstava začíná dnes v Praze. Expozice s názvem „Nové ikony“ a podtitulem „Od pop-ikonografie k individuální mytologii“ se koná v románských sálech areálu Královské kanonie premonstrátů na Strahovském nádvoří do konce dubna.
Letos čtyřicetiletý Schmets se zaměřuje na reklamní a módní fotografii. První výstavu svých snímků měl v roce 1987 ve Frankfurtu. Do Prahy jeho fotografie přivezl galerista Miroslav Smolák.
Schmets ve svém projektu fotografoval známé ženy, většinou topmodelky, které sám vnímá jako obdivované vzory, až světice současné doby či kultury. Fotografické portréty proto domalovává svatozářemi. Jako šablony mu k tomu slouží industriální objekty – kola z bicyklů či aut nebo ložiska, na něž nanáší zlatou a stříbrnou barvu. Obrazy doplňují citáty v latině, například: „Ženy jsou nejkrásnější, ostatní není důležité“.

-man-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.