Počet zákazníků kabelových firem již dva roky stagnuje na 650 tisících
Na zhruba stejné úrovni se již dva roky drží počet zákazníků tří největších kabelových firem na českém trhu. Společnosti UPC, Intercable a TES Media, které ovládají přes 80 procent tuzemského trhu, měly loni dohromady okolo 650 tisíc klientů. Během deseti let do rozvoje sítí podle údajů zastřešující České asociace kompetitivních komunikací investovaly přes 11 miliard korun.
Stagnaci ve vývoji počtu zákazníků podle odborníků zavinilo zejména výrazné zdražování v minulém roce. Jednička na trhu, kterou je s více než 370.000 klienty UPC, loni na začátku roku zvýšila ceny části zákazníků z bývalé společnosti Dattelkabel až o 280 procent. Intercable se zhruba 190.000 klienty loni zvýšila ceny v dubnu a květnu a TES Media, která má kolem 85.000 zákazníků, zdražila loni na podzim o několik desítek procent. Jako důvod přitom firmy uvedly narovnání historických cen, které nekryjí vynaložené náklady.
V letošním roce bude cenová politika kabelových firem opatrnější. Zatímco Intercable zvýšila v březnu ceny zhruba o deset procent, UPC zatím vyčkává a TES Media plánuje změnu sazeb až na podzim. Firmy se ale shodují, že nepůjde o nějaký výrazný cenový skok.
Podle dobře informovaného zdroje v současnosti jednají Intercable a TES Media o fúzi, která má vyústit v prodej zahraničnímu finančnímu investorovi. Společnosti informaci nevyvrátily, ale odmítly ji komentovat. “V současnosti se k danému tématu nevyjadřujeme,” uvedl obchodní ředitel TESu Dušan Jelínek.
Největší tři kabelové firmy disponují přípojkami do zhruba 1,1 miliónu domácností. Zatímco služby UPC může podle údajů z roku 2000 využívat 600.000 domácností, u Intercable je to 370.000 bytů a u TES Media 116.000 domácností.
-čtk-