Připojení na internet přes mobil je značně dražší než pevná linka

2. 4. 2002 10:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hodina připojení k internetu z mobilního telefonu ve srovnání s klasickým připojením přes pevnou telefonní linku je v současné době o více než 100 procent dražší, mimo špičku ale i mnohonásobně více.
Zatímco ze sítě Telecomu vyjde hodinové připojení ve špičce na 54 korun, z mobilu to bude nejméně 126 korun, které si účtuje Eurotel. Rozdíl je ještě vyšší mimo špičku, kterou při internetovém přístupu rozlišuje pouze Telecom. Z pevné linky pak vyjde hodinové připojení na 18 korun. Vyplývá to z údajů mobilních operátorů a Telecomu.
Podle loňské statistiky Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD), která sdružuje 24 nejvyspělejších zemí světa, má ČR v přepočtu podle parity kupní síly druhou nejvyšší cenu telefonního připojení na internet ve špičce hned za Maďarskem.
V reálných cenách však patří ČR mezi tři země s nejlevnějším připojením k internetu mimo špičku. Cena připojení ve špičce se přitom pohybuje zhruba na úrovni průměru OECD.
Podle neoficiálních informací Telecom stále zvažuje, že by nabídl neomezené připojení k internetu za měsíční paušál. To v ČR nabízí například kabelová společnost UPC za 980 Kč měsíčně. Telecom zároveň minulý týden oznámil, že odloží zavedení širokopásmového připojení k internetu přes telefonní linku ADSL z dubna na polovinu roku. Technologie má přitom výrazně zvýšit rychlost přenosu dat z běžné telefonní linky.
ADSL je přitom ve světě již delší dobu využívána. Například britská telekomunikační společnost British Telecom od dnešního dne snížila velkoobchodní cenu ADSL z 25 liber (1300 Kč) na 14,75 (767 Kč). Maloobchodní cena připojení u British Telecom je nyní 40 liber (2080 Kč) měsíčně bez ohledu na objem přenesených dat.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.