Brno bude od června hostit mezinárodní výstavu grafického designu
Brno se v červnu díky několika akcím spojeným s designem stane hlavním městem vizuální komunikace. Od 18. června do 20. října se v moravské metropoli uskuteční 20. bienále Brno, tradiční mezinárodní výstava grafického designu. V den jeho zahájení začne i dvoudenní mezinárodní konference věnovaná jednotnému vizuálnímu stylu firem a organizací. Obě akce bude doprovázet řada seminářů a výstav.
Bienále představí současnou tvorbu 344 autorů ze 42 zemí. Porota je v únoru vybrala z 814 přihlášených tvůrců ze 48 zemí. Nejpočetněji je zastoupena japonská kolekce, která prezentuje práce 73 autorů. Z České republiky je 47 autorů.
První a obsáhlejší výstavní kategorií je plakátová tvorba. Druhou tvoří firemní, informační a reklamní grafika. Vedle těchto kategorií zvolili pořadatelé jako důležité téma sociální plakát s důrazem na sociálně znevýhodněné lidi a skupiny. Reklama tohoto typu je v České republice zastoupena zatím pouze okrajově.
“Mezinárodní výstava plakátů, firemní, informační a reklamní grafiky završí letos čtvrté desetiletí své existence. Bienále Brno bylo založeno roku 1963 a je jednou z nejdéle trvajících akcí svého druhu na světě,” řekla informovala jeho kurátorka Marta Sylvestrová.
Konferenci Identita/Integrita pořádá Mezinárodní rada asociací grafického designu (ICOGRADA). Setkání bude zaměřeno na jednotný vizuální styl podniků a institucí, pro nějž se používá mezinárodní termín corporate identity. Podle pořadatelů je právě v zemích východní a střední Evropy nutné zvýšit povědomí o potřebě určité jednotné značky, loga či firemního designu.
Výkonný ředitel ICOGRADA Thierry Van Kern novinářům řekl, že vlastní logo může pomoci i institucím veřejné a státní správy. Na konferenci proto pořadatelé pozvali zástupce nejen českých podniků, ale i ministerstev. Očekávají účast až 1000 lidí. V rámci konference se uskuteční i čtyřdenní seminář designérů z 12 zemí východní a střední Evropy a pětidenní studentská dílna nazvaná Setkání Východu se Západem.
-man-
Podobné zprávy
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu
Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)
