ABC ČR a Stratosféra se dostávají do sporu

8. 4. 2002 10:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kancelář ověřování nákladu tisku ABC ČR nezveřejnila za měsíc leden auditované náklady vydavatelství Stratosféra. Odůvodnila to tím, že Stratosféra nedodala úplná data, ta to však odmítá. ABC ČR přešlo od začátku roku na novou metodiku, kdy kromě tištěného a prodaného nákladu (ten je ještě rozdělen na volný prodej a předplatné), zavedlo kategorii ostatní distribuce, do které jsou zařazena ta vydání, která se distribuovala za méně než 51 % z ceny.
Celý problém spočívá v tom, že Stratosféra má v tiráži uvedenou jinou cenu než je cena prodejní – ta je uvedena na titulu jako „sleva“, resp. cena po slevě. „Tím, že Stratosféra uměle zvedla cenu o 100 %, dostala se u všech výtisků do kategorie ostatní distribuce,“ řekl M&M manažer ABC ČR Stanislav Jurnečka. Z tohoto údaje ale nelze poznat, jak se která vydání prodávala (např. velké verze a miniverze). ABC ČR považuje tyto údaje za neúplné, a proto je nechce zveřejňovat. Ředitel Stratosféry Antonin Herbeck je ale toho názoru, že vydavatelství jedná v souladu se smlouvou uzavřenou s ABC ČR a chce v této věci nechat vypracovat právní analýzu. „V případě, že ABC námi dodané informace odmítne zveřejnit a zveřejní tvrzení, že ‚vydavatel dodal neúplné údaje‘, což je nepravdivé tvrzení, které nám navíc může způsobit rozsáhlou škodu, budeme nuceni se domáhat dodržení smlouvy soudní cestou a žádat nejen omluvu, ale i náhradu způsobené škody,“ sdělil Antonin Herbeck.

-mav-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.