Zisk RTL Group loni klesl o více než třetinu

4. 3. 2002 11:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mediální společnosti RTL Group, která patří k nejvýznamnějším provozovatelům televizního vysílání v Evropě, klesl v loňském roce zisk před zdaněním, splátkami úroků a amortizací (EBITA) o 35 procent na 361 miliónů eur z předchozích 555 miliónů. Oznámila to dnes firma a dodala, že očekává v prvním pololetí letošního roku pokračující slabou poptávku na trhu s reklamou.
Pokles poptávky zasáhl především televizní a rozhlasové vysílání a přinutil tak v loňském roce společnost zveřejnit čtyřikrát varování před poklesem zisku. Příjmy z televizního vysílání však loni díky několika novým stanicím zůstaly na úrovni roku 2000, zatímco u rozhlasového vysílání klesly o 13 procent.
K nejméně úspěšným televizním stanicím patřil britský kanál Channel 5, jehož tržby klesly o devět procent přes zvýšení diváckého podílu na 5,8 procenta z předchozích 5,7 procenta. Tržby francouzské stanice M6 naopak stouply o 18 procent, zatímco příjmy klíčových německých kanálů RTL a VOX se snížily o 3,5 procenta.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.