Unilever dosáhne svého cíle i navzdory zmírnění tržeb
Britsko-nizozemská společnost Unilever Plc/NV, která je největším výrobcem spotřebního zboží na světě, očekává, že v letošním roce dosáhne svého cíle a zisk na jednu akcii se zvedne o dvouciferné číslo. Stane se tak i navzdory pomalejším tržbám v prvních třech letošních měsících.
Skupina, která je výrobcem například čistícího prostředku Omo, mýdla Dove a polévky Knorr, v prvních třech letošních měsících trpěla nižšími tržbami, klesajícími akciemi a menším počtem nových produktů, uvedených na trh. Růst tržeb 400 značek produktů, kam patří například majonéza Hellmann’s, čaj Lipton a zmrzlina Magnum, a které představují zhruba 84 procent celkových tržeb, zřejmě bude činit pouhá tři procenta. Ve srovnatelném období loňského roku přitom tržby vzrostly o 5,3 procenta a v roce 2000 o 3,8 procenta. Celkové tržby skupiny se pak ve třetím čtvrtletí zvýší o jedno či dvě procenta.
“Pokud v březnu nedojde ke zlepšení, trh bude opravdu zklamán. Unilever si však stále věří z celoročního pohledu, takže to pomalu a jistě vypadá, že kousky skládanky do sebe zapadají,” řekl jeden z analytiků. Unilever očekává, že v prvním čtvrtletí jeho zisk vzroste o 25 procent a firma zřejmě tedy dostojí svému slibu, že v letošním roce zisk vzroste dvouciferně.
Po loňské akvizici společnosti Bestfoods vlastní Unilever také dva výrobní závody v České republice. Závod v Nelahozevsi vyrábí kromě jiného rostlinné tuky Rama, mýdla Lux a kosmetiku Ponds, zatímco ze závodu v Zábřehu na Moravě pocházejí majonézy Hellmans a polévky Knorr. Ve slovenském Mostenci vyrábí Unilever ve spolupráci s českými firmami zmrzliny Algida.
-čtk-