Sdružení agentur pro výzkum trhu SIMAR oznámilo předběžné obraty svých členských agentur v loňském roce. Nejvyšší výkon předvedla opět společnost AISA, druhá v popředí je společnost GfK Praha. Pozice na dalších místech je poměrně vyrovnaná a od první dvojky si drží zřetelný odstup.
Přibližně v polovině roku 2001 oznámil SIMAR odhad růstu v rozsahu 15 – 16 %, podle nynějších předběžných odhadů však obraty 12 členských agentur dosáhnou celkové částky 837,6 mil.Kč a celkový obrat SIMARu tak vzroste o 22,2 %.
V roce 2000 činily předběžné odhady 10 agentur celkovou částku 698,4 mil.Kč, skutečný obrat za výzkum trhu byl pak 685,2 mil.Kč. Lze tedy předpokládat, že mírnou korekcí projdou i letošní výsledky.
Největší nárůst zaznamenala agentury Millward Brown, ale její růst je ovlivněn kratším obdobím činnosti v roce 2000. Ostatní agentury obratově “vzrostly” maximálně o třetinu, nejméně pak o 7%. Na růstu sdružení se rovněž podílelo přijetí dvou nových členů, agentur Tambor a AVE Marketing)
Předběžné obraty společností SIMAR v loňském roce (v mil. Kč)
|
2000
|
2001
|
index
|
AISA
|
256,0
|
278,0
|
109
|
GfK Praha
|
152,0
|
180,0
|
118
|
TNS Factum
|
67,8
|
73,8
|
109
|
Millward Brown
|
44,5
|
68,8
|
155
|
MEDIAN
|
41,3
|
56,0
|
136
|
Opinion Window
|
42,8
|
46,7
|
109
|
STEM/MARK
|
33,3
|
45,0
|
135
|
INCOMA
|
32,8
|
44,0
|
134
|
ULTEX
|
10,3
|
11,0
|
107
|
XuXa
|
4,4
|
5,2
|
118
|
Celkem
|
685,2
|
808,5
|
118
|
Noví členové
|
|
|
|
Tambor
|
–
|
20,0
|
–
|
AVE Marketing
|
–
|
9,1
|
–
|
SIMAR celkem
|
–
|
837,6
|
–
|
-bob-