Senátoři uvažují o zákazu reklamy na léky hrazené pojišťovnami

4. 3. 2002 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Senátoři uvažují o tom, že by měla být povolena reklama pouze na léčiva, která nehradí zdravotní pojišťovny. S touto a zřejmě i dalšími úpravami Senát asi vrátí novelu zákon o regulaci reklamy Poslanecké sněmovně. Naznačila to páteční debata senátního hospodářského výboru, který své rozhodování o předloze dokončí tento týden.
„Rozsah restrikce reklamy je věc velmi diskutabilní. Do filozofie zákona se hospodářský výbor zřejmě nepokusí v žádném případě zasahovat,“ shrnul diskusi ve výboru jeho místopředseda Ivan Havlíček (ČSSD).
Novela má mimo jiné zakázat umístění velkoplošných reklam na tabákové výroby v blízkosti základních a středních škol. Zpřísňuje také reklamu na nadměrné užívání léků a na alkohol. Reklama na alkoholické nápoje například nesmí být cílena na mladistvé a nesmí budit dojem, že pod vlivem alkoholu budou lidé úspěšní a zlepší se jejich sociální postavení.
Přísnější podmínky přináší předloha také výrobcům cigaret. Varování o škodlivosti kouření má zabírat 20 procent plochy krabičky. Dosud musejí výrobci toto varování umístit minimálně na deset procent plochy. Novela má nabýt účinnosti 1. června.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.