Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Pojištěnost se v ČR loni zvýšila z 3,5 na 3,7 procenta

Redakce MAM26. 3. 2002

Celková pojištěnost v ČR, která je ukazatelem vyspělosti pojistného trhu a představuje poměr předepsaného pojistného k hrubému domácímu produktu, se v roce 2001 zvýšila o 0,2 procentního bodu na 3,7 procenta. Podíl pojistného životního pojištění na HDP vzrostl z 1,2 na 1,3 procenta. Informovala o tom Česká asociace pojišťoven.
Ve srovnání s počátkem devadesátých let se pojištěnost v ČR zvýšila již na dvojnásobek. Přesto je v porovnání s vyspělými státy stále nízká, v zemích EU činil tento parametr v průměru 8,8 procenta a v životním pojištění 5,9 procenta, uvedla ČAP.
Nízká úroveň pojištěnosti činí z pojišťovnictví jeden z  nejdynamičtěji se rozvíjejících sektorů české ekonomiky, řekl analytik HVB Bank Pavel Sobíšek s tím, že podíl pojistného na HDP bude i v dalších letech stoupat.
Nízký podíl zůstává podle něj především u životního pojištění, které je dlouhodobým produktem, takže pojistné nemůže vzrůst skokově. Pojištěnost se i v rámci Evropy značně liší. Kupříkladu v Británii a Švýcarsku překračuje podíl pojistného na HDP deset procent, upozornil Sobíšek.
Z předběžných údajů ČAP vyplývá, že členské pojišťovny loni vybraly na pojistném 79,2 miliardy Kč, tedy o 14,3 procenta více než předloni. Životní pojištění se zvýšilo meziročně téměř o čtvrtinu a neživotní o necelou desetinu.
“Výsledky roku 2001 prokazují, že daňové výhody pro soukromé životní pojištění zapůsobily,” prohlásil prezident asociace Vladimír Mráz. V životním pojištění se podle něj i v budoucnu skrývá velký růstový potenciál celého pojistného trhu. “K rychlejšímu přibližování poměrů v EU by napomohla pravidelná valorizace pojistného jako daňově odpočitatelné položky,” podotkl Sobíšek.

-čtk-

×

Nejlepší internetové stránky měst má Praha a obcí Pozlovice

Starší článek

Opel oficiálním partnerem pařížského Disneylandu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Česká televize

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více