Největší reklamní agenturou podle hrubého příjmu se stala loni Young&Rubicam Praha, která vykázala 300,494 miliónu korun příjmů, což byl meziroční růst o 46,74 miliónu. Předstihla tak v roce 2000 první Leo Burnett Advertising, které příjem klesl o 21,643 miliónu na 291,221 miliónu korun. Vyplývá to z údajů poskytnutých Asociací komunikačních agentur.
Celkový hrubý příjem největších 15 agentur sdružených v AKA loni dosáhl 2,53 miliardy korun a byl tak o 115 miliónů korun vyšší než v předchozím roce.
Za Young&Rubicam a Leo Burnett loni následovala stejně jako v předchozím roce MARK/BBDO, které příjem narostl o 33,173 miliónu korun na 278,173 miliónu korun. ARK Thompson s loňským příjmem 241,77 miliónu korun a Euro RSCG s příjmem 207,507 miliónu předstihla McCann-Erickson Prague, které příjem klesl o 6,8 miliónu na 187,959 miliónu korun.
Na šesté příčce je Ogilvy & Mather s 169,3 milióny, následuje Publicis (142,8 miliónu), BBK Advertising (122,45 miliónu), Grey Praha (117,259 miliónu), Lowe GGK (109,406 miliónu), TBWA Praha (100,25 miliónu), Dorland (98,025 miliónu), Fabrika DDB (91,613 miliónu) a Agentura T.T.V. (66 miliónů korun).
Proti roku 2000, kdy přes 200 miliónů měly tři agentury, loni hranici 200 miliónů překročilo pět agentur. Z nich stejně jako v roce 2000 jediná agentura překročila v příjmu 300 miliónovou hranici.
název agentury
|
příjem 2001 (v mil. Kč)
|
příjem 2000 (v mil. Kč
)
|
Young & Rubicam Praha
|
300,494
|
253,754
|
Leo Burnett Advertising
|
291,221
|
312,864
|
MARK/BBDO
|
278,173
|
245,000
|
ARK Thompson
|
241,770
|
191,380
|
Euro RSCG
|
207,507
|
168,000
|
McCann-Erickson Prague
|
187,959
|
194,759
|
Ogilvy & Mather
|
169,300
|
149,800
|
Publicis
|
142,800
|
143,200
|
BBK Advertising
|
122,450
|
126,315
|
Grey Praha
|
117,259
|
165,652
|
Lowe GGK
|
109,406
|
104,564
|
TBWA Praha
|
100,250
|
84,300
|
Dorland
|
98,025
|
103,097
|
Fabrika DDB
|
91,613
|
106,000
|
Agentura T.T.V.
|
66,000
|
61,000
|
Celkem
|
2524,227
|
2409,685
|
-čtk-