Největší reklamní agenturou byla loni Young&Rubicam

21. 3. 2002 17:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.




Největší reklamní agenturou podle hrubého příjmu se stala loni Young&Rubicam Praha, která vykázala 300,494 miliónu korun příjmů, což byl meziroční růst o 46,74 miliónu. Předstihla tak v roce 2000 první Leo Burnett Advertising, které příjem klesl o 21,643 miliónu na 291,221 miliónu korun. Vyplývá to z údajů poskytnutých Asociací komunikačních agentur.


Celkový hrubý příjem největších 15 agentur sdružených v AKA loni dosáhl 2,53 miliardy korun a byl tak o 115 miliónů korun vyšší než v předchozím roce.


Za Young&Rubicam a Leo Burnett loni následovala stejně jako v předchozím roce MARK/BBDO, které příjem narostl o 33,173 miliónu korun na 278,173 miliónu korun. ARK Thompson s loňským příjmem 241,77 miliónu korun a Euro RSCG s příjmem 207,507 miliónu předstihla McCann-Erickson Prague, které příjem klesl o 6,8 miliónu na 187,959 miliónu korun.


Na šesté příčce je Ogilvy & Mather s 169,3 milióny, následuje Publicis (142,8 miliónu), BBK Advertising (122,45 miliónu), Grey Praha (117,259 miliónu), Lowe GGK (109,406 miliónu), TBWA Praha (100,25 miliónu), Dorland (98,025 miliónu), Fabrika DDB (91,613 miliónu) a Agentura T.T.V. (66 miliónů korun).


Proti roku 2000, kdy přes 200 miliónů měly tři agentury, loni hranici 200 miliónů překročilo pět agentur. Z nich stejně jako v roce 2000 jediná agentura překročila v příjmu 300 miliónovou hranici.


název agentury


příjem 2001 (v mil. Kč)


příjem 2000 (v mil. Kč
)


Young & Rubicam Praha


300,494


253,754


Leo Burnett Advertising


291,221


312,864


MARK/BBDO


278,173


245,000


ARK Thompson


241,770


191,380


Euro RSCG


207,507


168,000


McCann-Erickson Prague


187,959


194,759


Ogilvy & Mather


169,300


149,800


Publicis


142,800


143,200


BBK Advertising


122,450


126,315


Grey Praha


117,259


165,652


Lowe GGK


109,406


104,564


TBWA Praha


100,250


84,300


Dorland


98,025


103,097


Fabrika DDB


91,613


106,000


Agentura T.T.V.


66,000


61,000


Celkem


2524,227


2409,685



-čtk-


Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.