Nejdůvěryhodnější značky v ČR se příliš nemění

21. 3. 2002 12:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.




Obyvatelé České republiky v loňském roce důvěřovali většinou stejným firemním značkám jako v roce 2000. Vyplývá to z výsledků mezinárodního průzkumu, který na konci roku 2001 uskutečnila společnost Reader’s Digest.


Čtenáři časopisu Reader’s Digest Výběr hodnotili důvěru značek v celkem 30 kategoriích. Z 18 kategorií, které se v ČR volily i v prvním ročníku, se jméno vítěze změnilo pouze ve dvou případech. Mezi počítači vyhrála společnost Intel, zatímco v prvním ročníku získala největší důvěru firma IBM. Lékům proti bolesti vévodí Ibuprofen, který tak na prvním místě vystřídal Brufen.


Nejdůvěryhodnější značku automobilů obhájila Škoda, mezi leteckými společnostmi zvítězila ČSA a mezi cestovními kancelářemi Fischer. Mobilním telefonům kraluje Nokia, která jako jediná zvítězila ve své kategorii ve všech 18 zemích. Z mobilních operátorů zvítězil Eurotel a z internetových společností portál Seznam.cz. Mezi benzínovými pumpami se největší důvěře těší společnost Aral.


Z bank a stavebních spořitelen má mezi čtenáři největší důvěru Česká spořitelna, která vyhrála i mezi spořitelnami. Prvenství mezi platebními kartami získala Visa.


Ve deseti a více zemích se na prvním místě umístila již zmiňovaná Nokia (všech 18 států), dále Visa (16), Nivea (16), Sony v kategorii hifi a audio vybavení (14), Canon (14), Colgate (12) a IBM (10).


Šetření se uskutečnilo v 18 evropských zemích. Dotazníky vyplnilo 31.692 respondentů, za Českou republiku odpovědělo 2889 z 18 tisíců obeslaných, tedy přibližně 16 procent. Tato návratnost je podle Ivana Tomka ze společnosti Taylor Nelson Sofres Factum vysoká a dodává výsledkům širší platnost.


Společnost Reader’s Digest vydává svůj časopis ve 49 zemích světa. Náklad v České republice dosahuje 150 tisíc výtisků, přičemž více jak 99 procent čtenářů tvoří předplatitelé.


Kategorie


Vítěz v ČR


Podíl hlasů v kategorii (v %)


Auto


Škoda


43


Kuchyňské spotřebiče


Eta


19


Počítač


Intel


19


Mobilní telefon


Nokia


57


Hifi a audio vybavení


Sony


40


Fotoaparát


Olympus


27


Cestovní kancelář


Fischer


68


Banka, stav. spořitelna


Česká spořitelna


29


Platební karta


Visa


46


Pojišťovna


Česká pojišťovna


32


Letecká společnost


ČSA


57


Internetová společnost


Seznam.cz


15


Benzínová pumpa


Aral


30


Vitamíny


Centrum A-Z


23


Lék proti bolesti


Ibuprofen


39


Lék proti kašli, nachlazení


Bromhexin


36


Zubní pasta


Colgate


22


Vlasová kosmetika


Wella


23


Kosmetika


Nivea


25


Péče o pleť


Nivea


38


Prací prášek


Ariel


27


Síť mobilních telefonů


Eurotel


44


Videokamera


Sony


58


Pivo


Gambrinus


25


Nealkoholický nápoj


Mattoni


21


Potrava pro domácí zvířata


Pedigree


21


Instantní potraviny


Vitana


61


Střešní krytiny a okna


Bramac


64


Zahradní technika


Mountfield


58


Zahradní bazén


Mountfield


64


-man-



Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.