Internetový provoz přes telefonní linky loni vzrostl o 65 %
O 65 procent na v průměru více než deset miliónů minut denně loni vzrostl celkový objem internetového provozu přes telefonní linky Českého Telecomu, sdělil mluvčí firmy Vladan Crha bez uvedení přesnějších údajů. Ročně tak Telecom mohl zprostředkovat čtyři až pět miliard minut vytáčeného připojení k celosvětové počítačové síti.
Cena připojení je přitom vedle nákladů na pořízení počítače podle tuzemských počítačových odborníků jednou z hlavních překážek rozvoje českého internetového trhu.
Podle loňské statistiky Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD), která sdružuje 24 nejvyspělejších zemí světa, má ČR v přepočtu podle parity kupní síly druhou nejvyšší cenu připojení na internet ve špičce hned za Maďarskem. Podle Crhy je to dáno na jedné straně nižší silou českého hospodářství, na druhé pak tím, že Telecom nakupuje technologie za ceny srovnatelné s ostatními světovými operátory.
V reálných cenách patří ČR mezi tři země s nejlevnějším připojením k internetu mimo špičku. Cena připojení ve špičce se přitom pohybuje zhruba na úrovni průměru OECD.
Celková cena připojení k internetu se v ČR skládá z měsíčního poplatku a plateb za provoz. V nich je zahrnuta i provize poskytovatelům připojení k internetu (ISP), která může teoreticky dosáhnout až 26 procent z celkových výnosů.
-čtk-
Podobné zprávy
Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“
