Internetbanking zajímá polovinu klientů, kterým nevadí počítač

4. 3. 2002 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O ovládání účtu pomocí internetu se zajímá 53 procent drobných klientů, kteří mají k PC kladný nebo neutrální vztah. Větší rozvoj internetového bankovnictví však brzdí především nedostatečný přístup k počítačům, vyplývá z průzkumu agentury Aisa pro GE Capital Bank.
Obsluhu účtu přes internet či počítač nabízí většina z nejvýznamnějších domácích bank, peněžní ústavy přitom předpokládají další výrazný rozvoj služby. Čtrnáct procent lidí přitom o podobné službě dosud neví a třetina o ní nemá zájem.
Za největší výhodu internetového bankovnictví považují klienti českých bank fakt, že nemusí chodit do banky. Výhodou je rovněž úspora času, přehled o účtu, rychlost operací a v neposlední řadě rovněž úspora za poplatky. Banky se totiž snaží klienty k využívání internetu přimět dvojími cenami, přičemž bez využití alternativních kanálů klienti zaplatí za stejnou službu až několikrát více.
Výraznějšímu rozšíření internetového bankovnictví však brání stávající malá dostupnosti internetu. Ten v Česku nyní využívá pouze 37 procent dospělých, zatímco téměř polovina lidí nemá možnost jej používat, i když by měla zájem. Pouze 16 procent lidí uvedlo, že je internet nezajímá.
Malé firmy navíc odrazuje i administrativa, kterou musejí internetovému bankovnictví věnovat. Klientům vadí i to, že s sebou musejí vždy nosit digitální certifikát či elektronický osobní klíč.
Průzkumu se na konci loňského roku zúčastnilo 160 lidí ve věku 18 až 55 let, firma oslovila také zhruba stejně živnostníků a majitelů firem.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.