Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Deset agentur APRA zvýšilo loni příjmy o 15,3 %

Redakce MAM1. 3. 2002




Deset největších členských agentur Asociace public relations agentur (APRA) zvýšilo loni celkové příjmy meziročně o 15,3 procenta na 346,4 miliónu korun. Deset největších firem se podílí 82 procenty na příjmu všech 17 členských agentur, které utržily celkem 423 milionů korun. Uvedl to výkonný ředitel APRA Luděk Kraus.


Nejvyšší příjem vykázala za rok 2001 agentura AMI Communications, která tak s příjmem 57 miliónů korun předstihla dosud první agenturu Donath-Burson-Marsteller. Ta obsadila s 47,6 miliónu druhou pozici. Třetí místo patří agentuře Ogilvy Public Relations s 46,36 miliónu korun příjmu.


Poprvé se mezi Top 10 APRA umístila agentura Herald Communications. Návrat do špičky zaznamenala agentura Impact, řekl Kraus.


Přestože byl vývoj na PR trhu podle předsedy výkonné rady APRA Evžena Cekoty loni poznamenán problémy v průmyslu informačních technologií a ekonomickou recesí, růst oboru PR se stále udržuje kolem 15 procent. Rozvoj trhu umožní podle něho agenturám investovat do zvyšování kvalifikace svých odborníků a vyvíjet nové služby a metody.


APRA vznikla v roce 1995. Nyní sdružuje 17 řádných a 11 přidružených členů, což představuje zhruba 75 procent českého trhu s public relations poradenstvím, řekl Kraus.


Žebříček 10 největších PR agentur APRA





příjem z PR


(mil.Kč)


růst (pct.)


celkový příjem


(mil.Kč)


růst (pct.)


AMI Communications


57,0


37,68


111,0


73,44


Donath-Burson-Marsteller


47,6


-0,63


53,3


-4,99


Ogilvy Public Relations


46,36


9,86


60,9


19,88


B.I.G.


37,2


23,18


98,4


17,42


EMC


35,9


10,46


66,5


13,68


GCI Praha


26,4


1,93


33,7


-13,81


Previa ČR


26,3


0,77


36,9


1,1


Mozaic Strateg. Com.


23,6


7,27


43,6


21,11


Herald Communications


23,1


34,3


27,5


35,47


Impact


22,9


28,65


63,9


118,84


-man-



×

Interbrew vstoupí nákupem pivovaru Damm na španělský trh

Starší článek

Společnost Aiwa se zřejmě stane součástí koncernu Sony

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Tomáš Nosil

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více