Deník Metro loni zdvojnásobil zisk téměř na dva milióny korun
Deník Metro, který je k dostání zdarma především v pražském metru a v dalších distribučních místech, loni zdvojnásobil zisk před zdaněním téměř na dva milióny korun. Od roku 2000 je Metro v ČR ziskové, řekl ředitel tuzemského Metra Jozef Šabla. Deník tedy v ČR nepociťuje podobné ekonomické potíže, kvůli kterým Metro ve švýcarském Curychu v polovině února skončilo.
Metro v ČR nemá ani podobné problémy s distribucí jako jeho sesterská společnost ve Francii. Švédský vydavatel Metro International se přitom tento týden s francouzskými odbory dohodl, a zajistil tak distribuci bezplatného deníku v jihofrancouzském městě Marseille. Firma s francouzskými odboráři jedná o podobné dohodě ještě pro distribuci Metra v Paříži.
Deník má v Praze podle ověřovaných údajů ABC ČR tištěný náklad 181 tisíc výtisků denně. Metro plánuje expanzi i do ostatních krajských měst. Podle Šably však mateřská společnost dala v investicích letos přednost vstupu do Francie a Hong Kongu. Zatím tedy podle Šably není rozhodnuto, zda budou letos Metro číst také obyvatelé jiných měst než Prahy.
Metro začalo ve Stockholmu vycházet v roce 1995. V České republice je Metro k dostání od léta 1997. Distribuuje se ve všední dny ráno a má stejnou redakční úpravu a strukturu jako švédský sesterský list.
-čtk-
Podobné zprávy
Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Tento mění design produktů a komunikaci s VMLY&R Commerce a Ogilvy
Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
