Celkem 12 bloků předvolebních spotů dodaných politickými stranami odvysílá před volbami Česká televize. S plánem předvolebního vysílání se včera seznámila Rada ČT. Každý z bloků má podle plánu vedení České televize trvat 70 minut, televize zatím počítá s 11 až 20 kandidujícími stranami.
Jednotlivé politické subjekty, které také odpovídají za obsah spotu, budou moci své výtvory do ČT dodávat od 25. května, předvolební kampaň ve veřejnoprávní televizi skončí 11. června. Spoty, trvající od minuty do tří minut, by měly být vysílány odpoledne, zřejmě na programu ČT1. Volby do Poslanecké sněmovny se konají 15. a 16. června.
Televize před volbami nechystá žádné zvláštní pořady, podle šéfredaktora zpravodajství Karla Nováka se ale hodlá zaměřit na plnění vládních slibů, na regiony a příběhy „obyčejných lidí“.
Zpravodajské pokrytí parlamentních i podzimních senátních voleb bude podle Nováka stát 11 miliónů korun, dvě třetiny z nich připadnou na volby parlamentní. Jak bude vypadat vysílání po volbách není zatím úplně jasné, závisí to podle Nováka na tom, kdy budou uvolněny volební výsledky. Televize počítá se dvěma menšími povolebními studii, jedním virtuálním a druhým určeným například pro rozhovory s hosty.
Předvolební průzkumy, zaměřené především na situaci v regionech, bude pro televizi zajišťovat agentura STEM.
-čtk-