BBC 1 dnes škrtla zeměkouli

28. 3. 2002 10:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zeměkouli jako své logo zrušila dnešním dnem po 40 letech britská televizní stanice BBC 1, vlajková loď britské veřejné rozhlasové, televizní a internetové společnosti. Místo variací na glóbus se budou diváci od pátku setkávat s krátkými střihovými filmy, jejichž motivem je hudba, tanec a spojování kultur. Změna přišla na 700 tisíc liber (36 miliónů korun).
Glóbus ve službách BBC prodělal řadu změn podle vývoje techniky a vkusu. Poslední a celkem oblíbený byl žlutočervený balón se zeměkoulí letící nad nejkrásnějšími místy Spojeného království.
Nová série videoklipů se u odborné veřejnosti nesetkala s pochopením. Někteří ji označili za křečovitou snahu o politickou správnost. Podle Bena Wolstenholma, tvůrčího ředitele Moving Brands, se nová image do roka okouká. Podle Bruce Dunlopa BBC svou novou podobou naznačuje, že se zaměřuje na malé, oddělené skupiny lidí. Někteří odborníci připomněli neslavný a neúspěšný pokus British Airways z konce 90. let přemalovat britskou vlajku na kormidlech letadel etnickými motivy.
BBC soudí, že na změnu byl nejvyšší čas. Podle marketingové ředitelky Jane Scottové byl výdaj skoro miliónu liber nutný, aby stanice získala moderní vzhled a přiblížila se divákům. Nové videoklipy jsou podle jejích slov krásné a energické a diváci ocení, že jsou v souladu s jejich životem.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.