Britská společnost ITV Digital v nucené správě, ohrožen i fotbal

28. 3. 2002 09:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská digitální televizní společnost ITV Digital byla včera soudně uvedena na dva týdny do nucené správy. O toto rozhodnutí požádali dva hlavní akcionáři firmy, aby ji vyvázali z povinnosti zaplatit desítky miliónů liber za vysílací práva na britský fotbal.
Tvrdý krok má bezprostřední dopad na anglické fotbalové kluby, které jsou na financování z televizní reklamy vysoce závislé. Je otřesem i pro televizní průmysl, protože ITV Digital měla být jedním z britských a světových průkopníků digitální televize.
Majitelé ITV Digital slíbili, že poskytnou ještě krátkodobé financování, aby zajistili provoz stanice. Odhaduje se, že stanice potřebuje asi milión liber denně. Spolumajitelé ITV Digital, Carlton Communications a Grenada, už do společného projektu dali 800 miliónů liber, takže dnešní rozhodnutí není bez dopadu ani na jejich postavení.
Granada a Carlton Communications navrhly soudu, aby se správcem stala firma Deloitte & Touche. Ta oznámila, že je k tomu připravena. Pokusí se v první řadě o jednání s věřiteli, zejména tedy se zástupci britského fotbalu. Pokud neuspěje, vrátí zpět licenci k vysílání a zahájí likvidaci firmy.
ITV Digital byla ambiciózním projektem, který z technického a uživatelského pohledu přinesl řadu nových pohledů na využití televize. Právě sport byl klíčovým bodem firemní strategie, která chtěla přilákat diváky, a tedy i zadavatele reklamy. Nyní se ovšem ukazuje, že ITV Digital za vysílací práva přeplatila.
Stanice se zavázala dát britskému fotbalu v příštích letech 315 miliónů liber za výhradní práva na nižší soutěže. Už delší dobu bylo jasné, že takové peníze na tomto fotbalu nevydělá. Televize už nyní dluží zhruba 200 miliónů liber.
Když však tento týden požádala zástupce Football League, aby se pokusili sjednat nové podmínky snižující slíbené finance o celý řád, ti to bez zaváhání odmítli a pohrozili ještě žalobou za půl miliardy liber. Zdůvodnili to tím, že smlouvy se mají dodržovat a že by na to krutě doplatily zejména chudší kluby. ITV Digital na to odpověděla dnešním opatřením, které znamená, že místo snížené částky vyschnou zřejmě televizní finance na určitou dobu úplně.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.