Internetoví obchodníci se snaží zvýšit svou důvěryhodnost
Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sdružuje na 250 firem, zavedla nový systém ověřování členů sdružení. “Chceme tím zabránit falšování členství v asociaci některými elektronickými obchody a zvýšit tím důvěryhodnost obchodů pro spotřebitele,” sdělil místopředseda APEK Ladislav Blažek.
Na některých stránkách virtuálních obchodů se dříve podle Blažka neoprávněně objevovalo logo, kterým asociace garantovala serióznost služeb. “Nyní se každému zákazníkovi po kliknutí na logo zobrazí stránka, která potvrzuje platnost certifikátu a údaje o provozovateli obchodu,” uvedl Blažek.
APEK, jejímž cílem je zprůhlednit a zvýšit důvěryhodnost nákupů přes internet, vznikla před čtyřmi roky. Nyní má kolem 250 řádných a přidružených členů a je největší asociací v oblasti elektronického obchodu v ČR. Mezi členy patří například eBanka, Živnostenská banka, Čedok, Aliatel, CCS, Český porcelán, Autocont či Pražská energetika.
-var-