Herec a moderátor Jan Kraus je v čele organizace Fites

26. 3. 2002 15:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Moderátor a herec Jan Kraus, který se angažoval v předloňské stávce v České televizi, se stal novým předsedou Českého filmového a televizního svazu Fites. Ve funkci vystřídal režiséra a scenáristu Martina Skybu. Skyba byl spolu s producentem České televize Janem Šternem zvolen místopředsedou této organizace, která sdružuje tvůrčí pracovníky audiovizuálních médií.
Do nového výkonného výboru Fites zvolila valná hromada před čtrnácti dny například i střihačku Ivanu Kačírkovou, režisérku Marii Šandovou, producentku Janu Tomsovou a scenáristu a režiséra Jaroslava Černého.
O nejbližších plánech a záměrech budou členové výboru ještě tento týden informovat novináře na tiskové besedě. Hodlají například iniciovat ustavení koordinačního výboru audiovizuálních organizací a svazů a prosadit potřebné změny v audiovizuálních zákonech.
Fites podle stanov sdružuje a hájí audiovizuální tvůrce, podněcuje výměnu názorů a podporuje postupy směřující ke vzniku umělecky a eticky hodnotných děl. Jeho cílem je snaha o zajištění optimálních materiálně technických, ekonomických a organizačních podmínek tvorby. Na veřejnosti se toto občanské sdružení se zhruba šesti sty členy prezentuje zejména pořádáním tvůrčích soutěží a přehlídek. Jsou mezi nimi soutěž o nejlepší výkony v dabingu, Cena Pavla Juráčka a prémie v rámci festivalu FAMU, přehlídka dokumentární a animované tvorby v Písku, ceny Trilobit a Cena Vladislava Vančury.
Loňské příjmy přesáhly 1,1 miliónu korun, účet skončil se ziskem 18.000 korun. Ministerstvo kultury dalo na činnost sdružení 230.000 korun. Téměř 150.000 podpořila Česká televize pořad Trilobit 2000, stejnou částku tvořily členské příspěvky.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.