MEF Holding má získat 100procentní kontrolu nad Joj TV

25. 3. 2002 09:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Někdejší ředitel televize Global Marcel Dekanovský se rozhodl prodat svůj 30procentní podíl ve společnosti MAC TV, která vlastní licenci na novou televizi Joj. Mluvčí televize Joj, dcery české Novy, Ľudovít Tóth listu Sme řekl, že jméno kupce Dekanovský prozatím neprozradil. Mělo by se však prý jednat o slovenskou společnost. Podle informací zmíněného deníku by měl být kupcem Vladimír Komár, člen představenstva a spolumajitel MEF Holding.
Sme připomíná, že společnost MEF Holding přes Českou produkční Invest kontroluje i zbylých 70 procent společnosti MAC TV. MEF Holding vlastní Českou produkční 2000, která zabezpečuje chod televize Nova a vlastní také čtvrtinový podíl v CET 21, která má licenci na vysílání Novy.
Převod obchodního podílu musí schválit Rada pro vysílání a retransmisi. Pokud rada tento krok udělá, MEF Holding bude mít 100procentní kontrolu nad televizí Joj. Podle Sme však podíl kupuje jenom Slovák Komár. Takovýmto způsobem se má prý dodržet zákon, který radě doporučuje, aby v televizi měl podíl slovenský subjekt.
MEF Holding vlastní podle Sme kromě Komára ještě Češi Jiří Šmejc a Jan Gerner. Společnost založili v roce 1994 a začali obchodovat s cennými papíry a věnovali se také investičnímu bankovnictví. S podnikáním v médiích začali v roce 1999. Loni prý odhadl Komár roční obrat celého holdingu na dvě miliardy českých korun.
MAC TV podle Sme požádala licenční radu také o změnu v programové oblasti v televizi Joj. Jedná se především o zvýšení podílu filmů, zábavy a rozšíření vysílání na 24 hodin denně. Televize prý také požaduje snížení podílu slovenských pořadů z 80 na 60 procent.
Joj TV začala vysílat začátkem března s pokrytím 65 procent obyvatel Slovenska. Projekt šéfa Novy Vladimíra Železného přitom počítá, že v příštím roce bude Joj moci sledovat až tři čtvrtiny Slováků. Hlavním konkurentem na slovenském trhu je nejsilnější komerční televize Markíza, která již napadla přidělení frekvencí pro Joj u Nejvyššího soudu.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.