Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Češi loni nejvíce utráceli za mobilní telefony

Externí autor21. 3. 2002

Spotřeba domácností byla v loňském roce důležitým prvkem přispívajícím k růstu ekonomiky. Výdaje přitom podle ČSÚ nejvíce vzrostly za poštovní a telekomunikační služby, a to o 37,8 procenta. “Vysvětlení je naprosto zřejmé, expanze mobilních telefonů. Zatímco na konci roku 2000 používalo mobilní telefon 42,1 procenta obyvatel, na konci loňského roku to již bylo 67,4 procenta,” řekl David Marek z Patria Finance.
Domácnosti také více utratily v restauracích, penzionech a hotelech, kde se výdaje zvýšily o 11,2 procenta, uvedl Marek. Svou roli také sehrál rozmach maloobchodních řetězců s nepotravinářským nebo smíšeným zbožím.
Výdaje domácností za bytové vybavení vzrostly o 10,3 procenta. Oblibě se těšily také prodejny textilu a obuvi, kde české domácnosti utratily o 9,8 procenta více prostředků než předchozím roce. Z údajů o maloobchodních tržbách lze vyčíst, že se více utrácelo také za automobily a benzín. Tržby z prodeje a oprav motorových vozidel se reálně zvýšily o osm procent, za benzín se utratilo o pět procent více než v roce 2000, uvedl Marek.
HDP se podle dnešního sdělení ČSÚ v ČR loni zvýšil o 3,6 procenta. V EU činil růst HDP 1,5 procenta. Podle Eurostatu dosahoval český HDP na obyvatele podle parity kupní síly 59 procent průměrné úrovně EU. “V roce 2000 jsme však pár desetinek ztratili, neboť česká ekonomika rostla tempem 2,9 procenta, zatímco v EU to bylo 3,3 procenta. Loňský rok byl příznivější a český HDP se dostal na 60 procent průměru EU, uvedl Marek.
Za připomenutí podle něj stojí fakt, že již bylo i lépe. V roce 1996 dosahovala česká ekonomika 64 procent průměrného HDP v EU, připomněl.

-čtk-

×

Největší reklamní agenturou byla loni Young&Rubicam

Starší článek

Railreklam vypustí na dráhu pomalované reklamní vlaky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více