Consumer Data spouští celostátní sběr dat
Společnost Consumer Data organizuje v současné době v České republice svou první celostátní anketu pro spotřebitele. Na jejím základě bude následně spuštěn prodej „Life Style“ spotřebitelské databáze s tím, že konkrétní data by měla být dodávána v průběhu května. Podle ředitele společnosti Michala Kašpárka bylo osloveno formou neadresného dotazníku 3 miliony 800 tisíc domácností.
Před spuštěním dotazování proběhl test dotazníku v nákladu 100 tisíc kusů a výsledky byly podle něj až překvapivě dobré: 7,9 % získaných jednotlivců a 5 % získaných domácností. „Očekáváme zhruba 3 % response rate pro domácnosti, ale možná budeme ještě příjemně překvapeni. Momentální situace vypadá velmi pozitivně,“ uvedl pro M&M Michal Kašpárek.
Anketa je dobrovolná, spotřebitel rovněž může vyplnit pouze otázky, které chce. Měla by být realizována pravidelně 2x do roka (další vlna je naplánována na leden 2003) tak, aby nabízená data byla co nejaktuálnější, což klientům přinese zefektivnění direct marketingových aktivit. Cílem ankety je dát firmám možnost komunikovat s cílovými spotřebiteli výhradně na základě jejich vlastních preferencí, protože ti mají možnost ovlivnit, jaké nabídky služeb či výrobků jim budou následně zasílány. Projekt byl konzultován se Úřadem pro ochranu osobních údajů a jeho podněty byly do formy dotazníku implementovány.
-luc-