Mobil vlastní v ČR šest milionů lidí, nikoli sedm

21. 3. 2002 10:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Až 15 procent uživatelů mobilních telefonů v ČR vlastní dvě nebo více SIM karet od jednoho či více operátorů a může tak volat z několika mobilních telefonů. Počet lidí, kteří v tuzemsku používají mobilní telefon tak není zhruba sedm miliónů, jak by vyplývalo ze součtu aktivních zákazníků českých operátorů, ale je asi o jeden milión nižší. Vyplývá to z expertních odhadů, jimiž disponují provozovatelé mobilních sítí.
Nejvěrnější zákazníky, tedy největší podíl klientů s pouze jednou SIM kartou, má podle neoficiálních informací Eurotel, následuje RadioMobil a Český Mobil.
Mobilní operátoři registrovali koncem minulého roku dohromady zhruba 6,95 miliónu aktivních zákazníků. Jejich počet tak loni vzrostl o 61 procent.
Největší provozovatel mobilních sítí Eurotel loni zvýšil počet svých klientů z 2,171 miliónu na 3,238 miliónu lidí. Druhý v pořadí RadioMobil, který provozuje síť Paegas, loni získal 985.000 zákazníků a na konci roku měl 2,85 miliónu klientů. Nejmladší provozovatel sítě Oskar Český Mobil měl v prosinci 2001 celkem 858.400 klientů, tedy o 184 procent více než na začátku roku.
Operátoři se shodují na tom, že letos bude nárůst zřejmě nižší. To souvisí s nasyceností trhu. V současnosti připadá na deset obyvatel sedm mobilů. Podle nedávného odhadu generálního ředitele Eurotelu Terrence Valeskiho by mělo být na konci roku v tuzemsku 8,2 miliónu aktivních mobilních telefonů.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.