BBC se pokusí zjistit, jestli jsou blondýnky hloupé a Skoti lakomí

21. 3. 2002 10:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Co je pravdy na tom, že blondýnky jsou hloupé a Skoti šetrní? Na tuto otázku se pokusí najít odpověď britská veřejnoprávní televizní a rozhlasová stanice BBC, která se rozhodla pomocí IQ testů pravdivost těchto vžitých stereotypů. Informoval o tom londýnský deník Daily Telegraph.
Vedení společnosti vyčlenilo jeden květnový sobotní večer na největší průzkum veřejného mínění svého druhu v Británii, který umožní divákům, aby si otestovali svůj inteligenční kvocient.
Každý divák, který se v sobotu večer posadí před televizor a vezme do ruky pero a papír, si může zjistit hodnotu svého IQ.
Na výzkumu se, samozřejmě, budou podílet také diváci v televizním studiu, mezi kterými nebudou chybět ani populární osobnosti. Asistenti ve studiu je rozdělí do šesti skupin podle profese, věku, nebo barvy vlasů.
Vedení televize zdůraznilo, že to bude především zábavná relace a BBC jí odvysílá v květnu jako součást nového programu kanálu BBC1.
Autoři programu se inspirovali v Holandsku, kde vznikla podobná relace, ve které skupina světlovlasých žen dostala šanci veřejně dokázat, že blondýnky nejsou hloupé.
Podle Colina Coopera z britské psychologické společnosti, diváci dostanou běžný IQ test, který prověří jejich paměť, slovní zásobu, prostorové vnímání, logické myšlení a znalosti aritmetiky. Na každou otázku budou mít diváci 30 sekund.

-man-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.