Hrubý provozní zisk francouzské reklamní agentury JC Décaux loni klesl o dvě procenta na 377 miliónů eur. Výsledek, který včera zveřejnila firma, odpovídá jejím vlastním odhadům, překonal však očekávání analytiků.
Čistý zisk agentuře klesl o 11 procent na 16 miliónů eur. Loňský pokles firemních výdajů na reklamu tak byl nižší, než se původně čekalo.
Včera odpoledne díky tomu akcie firmy rostly, v jednu chvíli byly dokonce vyšší o deset procent. Ani analytici, ani vedení firmy nebyli schopni tento nárůst vysvětlit. Za poslední měsíc přitom emise posílila o výrazných 25 procent a analytici ji považují za nadhodnocenou.
Agentura Décaux předpovídá, že její tržby budou v prvním čtvrtletí nižší než v tomtéž období loni. Způsobí to mimo jiné silná čísla z loňska. V prvním pololetí by ale měly být příjmy firmy z reklamy na billboardech stabilní, příjmy z reklamy v dopravě však naproti tomu výrazně klesnou. Dopravu totiž postihly loňské letecké útoky na Spojené státy, zdůvodňuje agentura.
Agentura včera také představila plán další expanze. Týká se zejména nových kontraktů. Dva významné loni agentura získala ve Spojených státech.
JC Décaux je jedna ze tří největších agentur s venkovní reklamou. Dalšími jsou americké firmy Viacom a Clear Channel.
-čtk-