Polovina maďarského obyvatelstva sleduje s denní pravidelností jen dvě největší domácí komerční televizní stanice (RTL Plus a TV2), zatímco sledovanost veřejnoprávní televize (M1 a M2) je minimální. Vyplývá to z loňského celostátního průzkumu mediálních zvyklostí obyvatelstva, jehož výsledky zveřejnila v Budapešti Rada pro televizní a rozhlasové vysílání (ORTT).
Sedm procent dotázaných uvedlo, že se denně podívá do nabídky alespoň pěti televizních kanálů. Zhruba 14 procent lidí zase tvrdilo, že se o televizi v podstatě moc nezajímá a zapíná ji jen občas, přičemž se většinou dívá na veřejnoprávní kanál.
Z průzkumu dále vyplynulo, že kromě zábavy lidi přitahují především témata, která se jich přímo dotýkají, jako například růst cen, inflace, bezpečnost a kriminalita. Všeobecnější sociální otázky jako nezaměstnanost, stav životního prostředí, korupce, katastrofy a zprávy ze světa zajímají lidi podstatně méně. Z politických témat byla otázka vstupu Maďarska do Evropské unie mezi posledními.
Pokud jde o rozhlas, průzkum ukázal, že starší lidi výrazně dávají přednost veřejnoprávním stanicím, zatímco mládež z 90 procent poslouchá výhradně jen komerční.
K internetu má pravidelný přístup deset procent dotázaných. Co to vlastně internet je, vědělo šedesát procent.
-čtk-