Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Senát schválil jen částečné omezení reklamy na tabákové výrobky

Externí autor15. 3. 2002

Senát nejtěsnějším rozdílem hlasů schválil jen částečné omezení reklamy na tabákové výrobky. Navzdory úsilí především lidoveckých senátorů, kteří chtěli reklamu na tabák zakázat prakticky úplně, přijal zákon o regulaci reklamy především hlasy ODS a ČSSD ve verzi schválené Poslaneckou sněmovnou.
Pro zákon se vyslovilo 29 z 57 přítomných senátorů. Pokud zákon podepíše i prezident republiky, velkoplošné reklamy na tabákové výrobky budou moci být v budoucnosti umístěny nejméně 300 metrů od základních a středních škol. Výrobci cigaret budou muset varování o škodlivosti kouření umístit na 20 procent plochy krabičky. Nyní toto varování zabírá plochu o polovinu menší.
Na krabičkách by tak od 1. června, kdy má zákon nabýt účinnosti, mělo být černé na bílém uvedeno, že “Ministerstvo zdravotnictví varuje: kouření způsobuje rakovinu”. Nyní je varování ministerstva variabilní. Reklama na tabák nesmí být podle zákona zaměřena na osoby mladší 18 let a vystupovat v ní mohou osoby starší 25 let.
Lidovečtí senátoři se ve snaze o téměř úplný zákaz reklamy na tabák opírali o doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO), jejímž členem je i Česko. “Omezení reklamy na tabákové výrobky je neúčinné, pokud není absolutní,” prohlásil v této souvislosti místopředseda KDU-ČSL Milan Šimonovský.
Pokud by parlament nezahrnul do zákona zákaz reklamy na tabák podle doporučení WHO, “budeme stejně stát před tímto problémem za několik měsíců, kdy budeme schvalovat tuto změnu proto, že bude přijata (nová) směrnice Evropského společenství”, podotkla před hlasováním předsedkyně zdravotnického výboru Zuzana Roithová (KDU-ČSL).
Shodla se s předsedou senátorů ODS Mirkem Topolánkem na tom, že v oblasti reklamy by mělo být co nejméně zbytečných regulací. To ale podle senátorky neplatí v případě reklamy “na něco, co prokazatelně zabíjí”.
Zákon také zpřísňuje reklamu na nadbytečné užívání léků a na alkohol. Tato reklama také nesmí být cílena na mladistvé a nesmí budit dojem, že pod vlivem alkoholu budou lidé úspěšní a zlepší se jejich sociální postavení. Novela nově zakazuje v reklamě používat prvky pornografie, napadání politického přesvědčení a diskriminace rasy a pohlaví. Výslovně zakazuje klamavou a skrytou reklamu a stanoví podmínky pro reklamu, v níž je jedno zboží srovnáváno s jiným.

-čtk-

×

Američtí odpůrci tabákové reklamy opět přitvrzují

Starší článek

Radio Melody od soboty jako Radio Olympic

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více