Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Největší světový maloobchodní řetězec míří do Japonska

Externí autor14. 3. 2002

Největší maloobchodní řetězec na světě, americká společnost Wal-Mart Stores, koupí strategický podíl v japonské firmě Seiyu. Ta je v Japonsku pátým největším řetězcem a Wal-Mart za zhruba 6,1 procenta akcií zaplatí asi šest miliard jenů, tedy kolem 46 miliónů dolarů.
Americký kolos tak učiní první krok k tomu, aby se etabloval na japonském maloobchodním trhu. Největším akcionářem japonské firmy je finanční dům Sumitomo, který vlastní kolem 11,5 procenta akcií. Koupí ale dalších 5,1 procenta, za něž zaplatí přibližně pět miliard jenů.
“Podle podmínek dohody bude mít Wal-Mart možnost vložit do společnosti Seiyu nový kapitál v objemu až 260 miliard jenů a postupně tak svůj podíl zvýšit až na 66,7 procenta,” píše se ve společném sdělení firem.
“Vytvořením aliance s řetězcem Seiyu bude Wal-Mart schopen snížit riziko vstupu do Japonska,” podotkl analytik investiční společnosti Credit Suisse First Boston Jasajuki Sasaki. Poukázal na případ francouzského řetězce Carrefour, který se do Japonska vydal na vlastní pěst. Podle analytiků si Francouzi nevedou tak dobře, jak plánovali.
Na maloobchodním trhu v Japonsku se pohybuje až příliš mnoho subjektů, což se nedávno projevilo krachem společnosti Mycal. Ta přitom byla čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v zemi. S problémy se ale potýkal i největší řetězec Daiei, kterého nakonec před bankrotem ochránila pomoc bank.

×

Na Slovensku začal vycházet protirasistický časopis

Starší článek

LEDEN 2002 – Návštěvnost internetových serverů iAudit a iDot

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více