Nový ředitel studia ČT v Ostravě připravuje první změny ve vedení

12. 3. 2002 13:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

První personální změny ve vedení ostravského studia České televize připravuje nedávno zvolený ředitel Ilja Racek. Hlavního producenta Aleše Jurdu nahradí od dubna jeho dosavadní podřízený Karel Spurný. Racek rozhodnutí oznámil v pondělí na setkání se zaměstnanci. Dnes se k personálním změnám odmítl vyjádřit. „Personální změny bude komentovat až koncem měsíce,“ řekla asistentka ředitele Kateřina Buchtová.
Jedenapadesátiletý Jurda svůj odchod potvrdil. „Hovořil jsem s panem ředitelem, který mi záměr oznámil,“ řekl Jurda. Doplnil, že Racek mu zatím odvolání z funkce nezdůvodnil. „Neměl žádné výhrady k mé práci. V tisku však už dříve kritizoval kvalitu dramatické tvorby studia. Možná to je ten důvod,“ vysvětlil producent.
Doplnil, že minimálně do konce roku v ostravské televizi zůstane. „Studio mám rád. Chtěl bych tady pracovat,“ řekl. Jurda v České televizi Ostrava působí od roku 1979. Začínal jako dramaturg. Od roku 1991 pracoval v produkci. O rok později se stal hlavním producentem.
Spurný, který pro Českou televizi připravil například populární pořad Neváhej a toč, řekl, že ho rozhodnutí ředitele překvapilo. „Dlouho jsem zvažoval, zda nabídku přijmu,“ uvedl s tím, že bude podporovat spolupráci s místními autory. „Dalším zásadním úkolem je dokončení restrukturalizace,“ doplnil.
Nový hlavní producent se narodil v roce 1955. Vystudoval Filozofickou fakultu v Brně. V roce 1978 nastoupil do ostravského studia ČT jako dramaturg hudebních a zábavných pořadů. Od roku 1992 řídil práci tvůrčích skupin.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.