SIMAR: větší růst než jsme čekali

8. 3. 2002 12:03

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG




Sdružení agentur pro výzkum trhu SIMAR oznámilo předběžné obraty svých členských agentur v loňském roce. Nejvyšší výkon předvedla opět společnost AISA, druhá v popředí je společnost GfK Praha. Pozice na dalších místech je poměrně vyrovnaná a od první dvojky si drží zřetelný odstup.


Přibližně v polovině roku 2001 oznámil SIMAR odhad růstu v rozsahu 15 – 16 %, podle nynějších předběžných odhadů však obraty 12 členských agentur dosáhnou celkové částky 837,6 mil.Kč a celkový obrat SIMARu tak vzroste o 22,2 %.


V roce 2000 činily předběžné odhady 10 agentur celkovou částku 698,4 mil.Kč, skutečný obrat za výzkum trhu byl pak 685,2 mil.Kč. Lze tedy předpokládat, že mírnou korekcí projdou i letošní výsledky.


Největší nárůst zaznamenala agentury Millward Brown, ale její růst je ovlivněn kratším obdobím činnosti v roce 2000. Ostatní agentury obratově „vzrostly“ maximálně o třetinu, nejméně pak o 7%. Na růstu sdružení se rovněž podílelo přijetí dvou nových členů, agentur Tambor a AVE Marketing)


Předběžné obraty společností SIMAR v loňském roce (v mil. Kč)



2000


2001


index



AISA


256,0


278,0


109


GfK Praha


152,0


180,0


118


TNS Factum


67,8


73,8


109


Millward Brown


44,5


68,8


155


MEDIAN


41,3


56,0


136


Opinion Window


42,8


46,7


109


STEM/MARK


33,3


45,0


135


INCOMA


32,8


44,0


134


ULTEX


10,3


11,0


107


XuXa


4,4


5,2


118


Celkem


685,2


808,5


118



Noví členové



Tambor





20,0





AVE Marketing





9,1





SIMAR celkem





837,6






-bob-


Další zajímavé čtení