Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Americký filmový průmysl srazil loni náklady na výrobu a marketing

Externí autor6. 3. 2002

Americký filmový průmysl v minulém roce slavil výrazné úspěchy, když zaznamenal vysokou návštěvnost kin, rekordní tržby u pokladen a nižší náklady na výrobu a marketingovou komunikaci filmů. Vyplývá to ze zprávy americké filmové asociace MPAA, která reprezentuje hlavní hollywoodská studia. Průměrné náklady na natočení a marketing jednoho filmu loni v Hollywoodu klesly o zhruba čtyři procenta na 78,7 miliónu dolarů z 82,1 miliónu v roce 2000.
Oficiální tržby stouply na rekordních 8,41 miliardy dolarů z předchozích 7,7 miliardy a počet návštěvníků kin vzrostl o pět procent na téměř 1,5 miliardy, tedy nejvyšší úroveň od roku 1959.
Průměrné náklady na samotné natočení filmu klesly loni o 13 procent na 47,7 miliónu dolarů z předchozích 54,8 miliónu. Marketingové náklady na jeden film naproti tomu stouply v průměru na 31 miliónů dolarů z 27,3 miliónu v roce 2000.
Velkou hrozbou pro filmový průmysl je pirátská distribuce, která stojí filmaře i majitele kin každý rok miliardy dolarů. Tento problém bude podle MPPA v nadcházejícím digitálním věku narůstat, protože nové technologie umožní fanouškům rychlejší stahování filmů z internetu a jejich sdílení s ostatními uživateli, jako tomu bylo u hudebních služeb typu Napster.

-čtk-

×

Správce vydražením internetových domén získal téměř 1,7 mil. Kč

Starší článek

Actimel poprvé na autobusech a tramvajích

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více