Britská Imperial Tobacco získá za 5,2 miliardy eur firmu Reemtsma

7. 3. 2002 17:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská společnost Imperial Tobacco převezme za zhruba 5,2 miliardy eur německého konkurenta Reemtsma Cigarettenfabriken. Sloučením obou podniků tak vznikne firma, která se stane vážným konkurentem tří největších výrobců cigaret na světě.
Společnost Imperial Tobacco je například majitelem značek Lambert & Butler a Van Nelle, nákup společnosti Reemtsma ale bude financovat emisí nových akcií a dluhopisů. Reemtsma ovládá zhruba čtvrtinu německého trhu s cigaretami a fúzí s Imperial Tobacco se tedy objeví subjekt s vhodným portfoliem značek i výrobků.
„Čeká nás skvělá budoucnost v první lize tabákových firem,“ řekl ke spojení obou společností výkonný ředitel Imperial Tobacco Gareth Davis. Britská společnost přitom za 5,2 miliardy eur získá 90,01 procenta akcií německé firmy, na zbývajících 9,99 procenta si ale bere opci. Celkem tedy zaplatí 5,8 miliardy eur.
Reemtsma vyrábí například cigarety Davidoff, West, R1 anebo Peter Stuyvesant. Firmu Reemtsma nyní ovládá společnost Tchibo Holding, ta ale už dříve avizovala, že je v jejím zájmu výrobce cigaret prodat. Sloučený podnik bude čtvrtým největším výrobcem cigaret na světě za společnostmi Philip Morris, British American Tobacco a Japan Tobacco.
Prodej společnosti Reemtsma zajišťovala americká investiční společnost Merrill Lynch a zájem byl podle ní dost velký. Vedle Imperial Tobacco se totiž o německou společnost ucházel také francouzsko-španělský koncern Altadis, britská firma Gallaher Group a právě Japan Tobacco. Dozorčí rada firmy Tchibo nakonec posuzovala nabídky firem Altadis a Imperial Tobacco.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.