BBC přidala o víkendu třetí nový digitální kanál

4. 3. 2002 12:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská televizní společnost BBC spustila v noci ze soboty na neděli třetí ze svých nových digitálních kanálů plánovaných pro tento rok. Stanice BBC Four vysílá od 19. hodin do jedné hodiny po půlnoci především pořady o umění, debaty, historické a další dokumenty, zahraniční a umělecké filmy. Na programu má také první a jediné britské televizní zprávy věnované výlučně zahraničnímu dění.
Minulý měsíc spustila BBC dva jiné digitální kanály, oba pro děti. CBBC je pro diváky od šesti do 13 let a CBeebies pro děti mladší než šest let. Spuštění dětských kanálů vyvolalo prudké pobouření amerických kabelových systémů, které se věnují tomuto publiku a které se domnívají, že jejich nabídka už plně postačuje. BBC však nabízí především původní britskou tvorbu a je bez reklam, takže navzdory tlaku komerčních televizí digitální licenci dostala.
Veřejnoprávní televize požádala ještě o licenci na televizní kanál BBC Three (BBC Tři) zaměřený pro mládež. Ministerstvo kultury ji původně zamítlo, ale nyní žádost po úpravách znovu zkoumá.
Britská BBC, která provozuje televizi, rozhlas a internetové stránky, je financována povinnými koncesionářskými poplatky. Má nyní osm televizních stanic a šest rozhlasových včetně zahraničního vysílání. Letos plánuje spustit dalších pět digitálních rozhlasových stanic. První z nich bude stanice „6 Music“ – její první čistě hudební stanice od roku 1967. Start je ohlášen na 11. března.
Britské televizní kabelové a digitální systémy nabízejí odběratelům přes 80 televizních kanálů v anglickém jazyce, dostupné jsou místy i některé mimoevropské programy. Nad to jsou k dispozici zvláštní kanály nabízející filmy na objednávku případně přenosy ze zvláštních událostí.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.