Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Americký filmový průmysl srazil loni náklady na výrobu a marketing

Redakce MAM6. 3. 2002

Americký filmový průmysl v minulém roce slavil výrazné úspěchy, když zaznamenal vysokou návštěvnost kin, rekordní tržby u pokladen a nižší náklady na výrobu a marketingovou komunikaci filmů. Vyplývá to ze zprávy americké filmové asociace MPAA, která reprezentuje hlavní hollywoodská studia. Průměrné náklady na natočení a marketing jednoho filmu loni v Hollywoodu klesly o zhruba čtyři procenta na 78,7 miliónu dolarů z 82,1 miliónu v roce 2000.
Oficiální tržby stouply na rekordních 8,41 miliardy dolarů z předchozích 7,7 miliardy a počet návštěvníků kin vzrostl o pět procent na téměř 1,5 miliardy, tedy nejvyšší úroveň od roku 1959.
Průměrné náklady na samotné natočení filmu klesly loni o 13 procent na 47,7 miliónu dolarů z předchozích 54,8 miliónu. Marketingové náklady na jeden film naproti tomu stouply v průměru na 31 miliónů dolarů z 27,3 miliónu v roce 2000.
Velkou hrozbou pro filmový průmysl je pirátská distribuce, která stojí filmaře i majitele kin každý rok miliardy dolarů. Tento problém bude podle MPPA v nadcházejícím digitálním věku narůstat, protože nové technologie umožní fanouškům rychlejší stahování filmů z internetu a jejich sdílení s ostatními uživateli, jako tomu bylo u hudebních služeb typu Napster.

-čtk-

×

Správce vydražením internetových domén získal téměř 1,7 mil. Kč

Starší článek

Actimel poprvé na autobusech a tramvajích

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více