Americký filmový průmysl srazil loni náklady na výrobu a marketing

6. 3. 2002 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký filmový průmysl v minulém roce slavil výrazné úspěchy, když zaznamenal vysokou návštěvnost kin, rekordní tržby u pokladen a nižší náklady na výrobu a marketingovou komunikaci filmů. Vyplývá to ze zprávy americké filmové asociace MPAA, která reprezentuje hlavní hollywoodská studia. Průměrné náklady na natočení a marketing jednoho filmu loni v Hollywoodu klesly o zhruba čtyři procenta na 78,7 miliónu dolarů z 82,1 miliónu v roce 2000.
Oficiální tržby stouply na rekordních 8,41 miliardy dolarů z předchozích 7,7 miliardy a počet návštěvníků kin vzrostl o pět procent na téměř 1,5 miliardy, tedy nejvyšší úroveň od roku 1959.
Průměrné náklady na samotné natočení filmu klesly loni o 13 procent na 47,7 miliónu dolarů z předchozích 54,8 miliónu. Marketingové náklady na jeden film naproti tomu stouply v průměru na 31 miliónů dolarů z 27,3 miliónu v roce 2000.
Velkou hrozbou pro filmový průmysl je pirátská distribuce, která stojí filmaře i majitele kin každý rok miliardy dolarů. Tento problém bude podle MPPA v nadcházejícím digitálním věku narůstat, protože nové technologie umožní fanouškům rychlejší stahování filmů z internetu a jejich sdílení s ostatními uživateli, jako tomu bylo u hudebních služeb typu Napster.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.