Ve Francii vyšly první bezplatné noviny

18. 2. 2002 15:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ve Francii se dnes objevily první bezplatné noviny. V Paříži dopoledne dostali čtenáři 200 tisíc exemplářů deníku Metro a v Marseille 100 tisíc výtisků listu MarseillePlus. Skupina odborářů ale už časně ráno zničila 50 tisíc exemplářů novin Metro, které jejich majitel, švédský koncern Metro International, chtěl navíc distribuovat i v Marseille.
Bezplatné noviny jsou financovány pouze inzerenty. Ve Francii se proti jejich vydávání ostře ohradili odbory i tradiční noviny, které tvrdí, že bezplatné noviny ohrožují svobodu tisku a podkopávají konkurenci.
Za novinami MarseillePlus stojí francouzský mediální koncern Hachette Filipacchi Medias. Do Paříže také míří norské vydavatelství Schibsted s bezplatnými novinami Vingt Minutes Paris.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.