U dálnic stojí přes 100 billboardů bez souhlasu ministerstva
U tuzemských dálnic je umístěno 138 reklamních poutačů, které nemají potřebné povolení ministerstva dopravy a spojů. Bez jeho souhlasu totiž nesmí stát 250 metrů od dálnice žádný reklamní poutač. Píše o tom nejnovější číslo týdeníku Euro.
Majitelé těchto billboardů podle listu neplatí státu žádné poplatky a státní pokladna tím ročně přichází zhruba o miliardu korun. Billboardy navíc ohrožují bezpečnost jízdy, protože odvádějí pozornost řidičů od řízení a při větrných poryvech hrozí jejich zřícení.
Dodává, že ministerstvo proti načerno umístěným reklamám nebojuje. “Kromě toho, že na konci loňského roku bylo na příkaz ministerstva dopravy zakryto plachtou 15 neschválených billboardů, nepodnikl úřad proti černým reklamám nic,” uvádí.
Od července letošního roku vstoupí v platnost další novela zákona, která umožní úřadům zbavit se nepovoleného billboardu do čtyřiceti dnů. Euro dodává, že problém schvalování reklamních ploch neexistuje jen u dálnic, se stejnými potížemi se potýká reklama na dalších veřejných místech.
-čtk-
Podobné zprávy

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu
