Slovenská televize Markíza chce zvýšit pokrytí v Česku

28. 2. 2002 13:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Soukromá televize Markíza, která má Slovensku dominantní podíl na trhu, chce ještě v letošním roce rozšířit své pokrytí v České republice. Markíza plánuje nejdřív změnit způsob šíření svého signálu, aby pak stanici mohli sledovat zákazníci všech kabelových sítí v Česku, řekl dnes technický ředitel Markízy Peter Gajdoš.
„Chceme od 1. června přejít na distribuci signálu z pozemních vysílačů prostřednictvím satelitu,“ řekl Gajdoš. Jednotliví operátoři českých kabelových sítí budou moci po změně přenosu signálu získávat kódovaný signál prostřednictvím satelitu, a nikoli pozemními linkami jako nyní, vysvětlil technický ředitel stanice.
Markíza zatím nemá dořešená autorská práva na šíření signálu do jiných států, dodal Gajdoš. Američtí distributoři se totiž brání kabelovému vysílání slovenských stanic do ČR a naopak bez zakoupení autorských práv pro druhou zemi. Tlaku hollywoodských studií již ustoupila česká televize Nova, kterou v slovenských kabelových sítích nahradí nová TV Joj.
Podle technického ředitele může nejpopulárnější slovenskou stanici nyní sledovat v Česku zhruba 18 procent domácností. Po změně šíření signálu by se jejich počet mohl zvýšit až na 35 procent, soudí Gajdoš.
Markíza má na Slovensku zhruba 50procentní sledovanost. Americká společnost CME, proslulá v Česku sporem se svým bývalým společníkem Vladimírem Železným o ovládnutí TV Nova, v současnosti vlastní 49 procent servisní organizace Markízy, kterou je firma STS. CME by se však v nejbližších dnech měla stát i spoluvlastníkem licence na vysílání.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.