Soukromá televize Markíza, která má Slovensku dominantní podíl na trhu, chce ještě v letošním roce rozšířit své pokrytí v České republice. Markíza plánuje nejdřív změnit způsob šíření svého signálu, aby pak stanici mohli sledovat zákazníci všech kabelových sítí v Česku, řekl dnes technický ředitel Markízy Peter Gajdoš.
„Chceme od 1. června přejít na distribuci signálu z pozemních vysílačů prostřednictvím satelitu,“ řekl Gajdoš. Jednotliví operátoři českých kabelových sítí budou moci po změně přenosu signálu získávat kódovaný signál prostřednictvím satelitu, a nikoli pozemními linkami jako nyní, vysvětlil technický ředitel stanice.
Markíza zatím nemá dořešená autorská práva na šíření signálu do jiných států, dodal Gajdoš. Američtí distributoři se totiž brání kabelovému vysílání slovenských stanic do ČR a naopak bez zakoupení autorských práv pro druhou zemi. Tlaku hollywoodských studií již ustoupila česká televize Nova, kterou v slovenských kabelových sítích nahradí nová TV Joj.
Podle technického ředitele může nejpopulárnější slovenskou stanici nyní sledovat v Česku zhruba 18 procent domácností. Po změně šíření signálu by se jejich počet mohl zvýšit až na 35 procent, soudí Gajdoš.
Markíza má na Slovensku zhruba 50procentní sledovanost. Americká společnost CME, proslulá v Česku sporem se svým bývalým společníkem Vladimírem Železným o ovládnutí TV Nova, v současnosti vlastní 49 procent servisní organizace Markízy, kterou je firma STS. CME by se však v nejbližších dnech měla stát i spoluvlastníkem licence na vysílání.
-čtk-