Senátorům se nelíbí zákon o rozhlasu, asi jej vrátí sněmovně

27. 2. 2002 19:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Senátorům bez rozdílu politického zaměření se nelíbí sněmovní verze novely zákona o Českém rozhlasu. Námitky mají ke způsobu schvalování kodexu veřejnoprávního rozhlasu i k obměnám jeho rady. Senátní kulturní výbor dnes proto jednomyslně doporučil novelu vrátit dolní komoře s úpravami, které navrhli Irena Ondrová (ODS) a Josef Kaňa (KDU-ČSL).
Především senátoři bývalé čtyřkoalice sněmovně vytýkali, že chce novelou zvýšit svou kontrolu a vliv nad veřejnoprávním rozhlasem. Sněmovna by podle předlohy měla například schvalovat kodex, který bude právně závazný pro všechny zaměstnance rozhlasu. Senátoři ale tuto pravomoc chtějí převést na Radu ČRo.
Rada by podle sněmovny měla být podobně jako Senát volena na šest let a každé dva roky obměňována. Toto ustanovení je ale podle senátorů, ministerstva kultury i šéfa rozhlasu Václava Kasíka ne zcela promyšlené. Sněmovna totiž nedávno zvolila členy rady ještě na pětileté období. Senátoři proto chtějí zachovat dosavadní stav s tím, že by kandidáty na členy rady navrhovala občanská sdružení podobně jako v případě České televize (ČT).
Cílem novely, která by měla vstoupit v účinnost dnem vyhlášení, bylo podobu zákona o ČRo přiblížit zákonu o ČT. Jeho novelu schválila sněmovna loni 13. ledna po krizi ve veřejnoprávní televizi, která vyústila ve stávku.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.