Šéfredaktorem zpravodajství ČT bude od března Karel Novák

15. 2. 2002 14:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Šéfredaktorem zpravodajství veřejnoprávní České televize bude od začátku března dosavadní vedoucí vydání zpravodajství Karel Novák. Jedenatřicetiletý Novák ve funkci nahradí Bohumila Klepetka. Informoval o tom David Jirušek, pověřený vedením vztahů s veřejností.
Novák patřil na přelomu let 2000 a 2001 k výrazným postavám televizní krize. Zastupoval redaktory, kteří odmítli nové vedení.
Novák řekl, že se chce věnovat třem základním okruhům. První je personální stabilizace redakce zpravodajství, ze které v poslední době mnoho redaktorů odešlo.
Soustředit se chce i na letošní volební rok tak, aby zpravodajství ČT bylo korektní a zodpovědně přistupovalo ke všem informacím, které se mohou v předpokládané ostré kampani objevit. Třetím tématem je příprava nového pořadu, který by měl zřejmě na podzim nahradit na obrazovkách „21“. Novák by byl rád, aby Klepetko v ČT působil i nadále.
Ředitel zpravodajství Zbyněk Honys vyhlásil výběrové řízení na funkci šéfredaktora a další vedoucí místa ve zpravodajství 11. ledna. O funkci šéfa zpravodajství se ucházelo šest lidí. Ještě ve středu, kdy Radě České televize oznamoval jména vítězných kandidátů na další funkce, však nebyl rozhodnut, koho šéfredaktorem zpravodajství jmenuje, rozhodoval se mezi Novákem, současným zástupcem šéfredaktora zpravodajství Romanem Bradáčem a Martinem Grmelou.
Šéfredaktorem publicistky se Honys rozhodl jmenovat redaktora Svobodné Evropy Milana Boušku. Po skončení zimních olympijských her v Salt Lake City chce Honys vyhlásit i výběrové řízení na funkci šéfredaktora sportovní redakce.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.