Satelitní televize BSkyB se kvůli odpisu jmění propadla do ztráty

8. 2. 2002 16:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Provozovatel britské satelitní televize BSkyB Plc. musel zaúčtovat mimořádný poplatek 985 miliónů liber (1,39 miliardy dolarů) spojený s odpisem hodnoty podílu v německé KirchPayTV, což způsobilo, že se v první polovině fiskálního roku (do 31. prosince) propadl do hluboké ztráty. Ta činila před zdaněním 1,253 miliardy liber, informovalo dnes vedení společnosti.
Provozní zisk před započtením nehmotných aktiv společnosti, tzv. goodwill, však vzrostl na 70 miliónů liber z 50,6 miliónu liber v období červenec až prosinec 2000. Výsledek je lepší než očekávání analytiků, kteří počítali s provozním ziskem v rozmezí 61 až 65 miliónů liber. Celkové příjmy se zlepšily o 22 procent na 1,32 miliardy liber. Příjmy z reklamy se snížily o 12 procent na 118 miliónů liber. Na celkových příjmech se však podílejí pouze deseti procenty.
Čistý počet předplatitelů se za tři měsíce do konce prosince zvýšil na 5,716 miliónu, což bylo o 218.000 více než v předchozím čtvrtletí. Tento růst je v souladu s plánem skupiny zvýšit počet předplatitelů do konce roku 2003 na sedm miliónů. Příjem na předplatitele se za čtvrtletí zvýšil o 11 procent na 331 liber.
BSkyB, kterou kontroluje mediální společnost Ruperta Murdocha News Corp., získala 22procentní podíl v německé KirchPayTV v prosinci 1999. Loni společnost upozornila na to, že není spokojena s vývojem situace kolem německé firmy, a pravděpodobně letos v říjnu využije opci prodat zpět svůj podíl německé mediální skupině Kirch.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.