Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Reklama přes mobily by nemusela lidem vadit

Redakce MAM4. 2. 2002

Nový výzkum společnosti Nokia, který vypracovala společnost HPI Research Group, ukazuje, že spotřebitelé jsou připraveni akceptovat m-marketing prostřednictvím mobilních telefonů.
Studie prokázala, že uživatelé mobilních telefonů, kteří tvoří jádro tohoto trhu (věkové rozmezí 16-45 let) jsou nejen vnímaví vůči m-marketingu, ale v určitých situacích by dokonce takovouto možnost dovědět se o zboží a službách přivítali.
Pracovníci HPI se ptali během června 2001 více než 3300 lidí z jedenácti klíčových světových trhů. Jednalo se o trhy v Brazílii, Dánsku, Německu, Itálii, Japonsku, Koreji, Singapuru, Španělsku, Švédsku, ve Spojeném království a Spojených státech.
Všichni respondenti byli dotazováni na to, jak by vnímali m-marketing týkající se prodeje ve formě obdržených zpráv SMS. Na dotaz týkající se dostávání elektronických kupónů, které by si mohli nechat proplatit v nedalekém obchodě, 88 % respondentů uvedlo, že vůči takovému typu marketingu by byli vnímaví. Téměř třetina (31 %) vyjádřila více nadšení, když prohlásila, že takový marketing by vlastně uvítala.

Studie určila čtyři klíčové faktory, které jsou pro přijetí spotřebiteli významné:
– Volba – mít možnost rozhodnout se, zda takové zprávy budou přijímat či nikoli
– Kontrola – moci takové zprávy snadno ignorovat
– Personalizace – moci filtrovat druhy obdržených zpráv
– Vzájemná výhoda – dostat něco zpět, např. slevu na danou službu

Část studie se týká spotřebitelů, kteří projevili zájem o mobilní vizuální zábavu. Pro více než tři čtvrtiny z nich (76 %) by bylo přijatelné, kdyby programy, na které se dívají, doprovázely krátké reklamy.
Více než polovina (51 %) těchto respondentů se vyjádřilo, že by reklamu nevnímali jako obtěžování, pokud by jim byla nabízena stejným způsobem jako v televizi.
Respondenti byli též dotazováni, zda by pro ně bylo přijatelné dostávat „nějakou tu reklamu“ prostřednictvím mobilního telefonu, pokud by se tím snížily jejich náklady na mobilní služby. Téměř devět respondentů z deseti (86 %) by s tím souhlasilo a navíc poznamenali, že m-marketing by byl mnohem lépe přijímán, kdyby byl vnímán jako výhoda pro koncové uživatele.

-bob-

×

Bertelsmann přebírá Ehrlicha

Starší článek

Dnes začíná výběr šéfredaktorů ČT

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více