RadioMobil kontroverzní reklamu proti pevným linkám nestáhne
Provozovatel mobilní sítě Paegas společnost RadioMobil nehodlá stáhnout kontroverzní reklamní kampaň, která zákazníkům doporučuje zrušit pevnou linku a ušetřené peníze investovat do vyššího tarifu RadioMobilu. Včera to sdělil mluvčí RadioMobilu Jiří Hájek s tím, že inzerát neodporuje žádným zákonům ani etickému kodexu reklamy. Radiomobil nesouhlasí ani s argumentací Českého Telecomu, že informace v kampani jsou zavádějící.
Český Telecom přitom RadioMobil požádal, aby reklamu stáhl. Inzerce podle ředitelky komunikace Českého Telecomu Dany Dvořákové porušuje podmínky hospodářské soutěže.
Podle ředitele Asociace komunikačních agentur Jiřího Mikeše reklamní kampaň RadioMobilu není protizákonná. Není ani jednoznačné, zda jde o srovnávací reklamu, kterou navíc české zákony umožňují. Otázkou, kterou si musí vyřešit RadioMobil a Český Telecom mezi sebou, nebo prostřednictvím Rady pro reklamu, je, zda je kampaň etická, uvedl Mikeš.
RadioMobil srovnává mobilní služby a pevné linky sloganem “Mít pevnou linku i mobil je jako koupit dva lístky do kina a jít sám”. Klasická srovnávací reklama je přitom postavena na srovnání například cen nebo výkonu srovnatelných produktů.
Dvořáková tvrdí, že některé údaje v inzerci RadioMobilu jsou zavádějící. K uváděné údajně bezkonkurenční ceně volání z Paegasu už od dvou korun za minutu je totiž podle Dvořákové nutné přičíst DPH a paušál od 470 do 1680 korun a zavázek k využívání služby na dva roky. Skutečně nejlevnější telefonování je podle Dvořákové stále na pevné síti, kdy cena za minutu začíná již na 80 haléřích.
Cílem kampaně RadioMobilu je podle Hájka seznámit zákazníky sítě Paegas s výhodami a možnými úsporami, které jim přinese zvýšení tarifu. Hájka reakce Českého Telecomu udivila. Dceřiná společnost Českého Telecomu Eurotel má podle něj obdobnou kampaň.
-čtk-
Podobné zprávy
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
