Poslanci chtějí zakázat reklamu na tabák v blízkosti škol

6. 2. 2002 18:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Velkoplošné reklamy na tabákové výroby budou v blízkosti základních a středních škol brzy již minulostí. Sněmovna dnes totiž přijala zákon, který zakazuje takovéto billboardy umístit blíže než 300 metrů od uvedených zařízení. Zákon také zpřísňuje reklamu na alkohol a nadměrné užívání léků.
Přísnější podmínky připravili poslanci především výrobcům cigaret. Do zákona o regulaci reklamy například prosadili, aby varování o škodlivosti kouření povinně zabíralo 20 procent plochy krabičky. Dosud musejí výrobci toto varování umístit minimálně na deset procent plochy.
„Reklamu na tabákové výrobky jsme zpřísnili, což je velmi dobře. Dobře ovšem také je, že sněmovna nepřijala některé návrhy na téměř absolutní zákaz reklamy na cigarety,“ řekl zpravodaj předlohy Tomáš Teplík (ODS). Striktní omezení reklamy na tabák navrhoval lidovecký poslanec Josef Janeček. S přijatou předlohou proto nebyl spokojen.
„Návrh je v oblasti tabákových výrobků jednoznačně protievropský, je v rozporu s doporučením Světové zdravotnické organizace i Světové banky… Je návrhem protiliberálním, neboť bere lidem svobodu, a je asociální, protože je tlačí do chudoby,“ prohlásil Janeček.
Zákonem poslanci zpřesnili i podmínky reklamy na alkohol. Reklama podle Teplíka nesmí být cílena na mladistvé a nesmí budit dojem, že pod vlivem alkoholu budou lidé úspěšní a zlepší se jejich sociální postavení.
Pokud předlohu schválí i Senát a podepíše prezident, začne platit 1. června letošního roku.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.